logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۸
[ شناسه خبر : ۲۳۸۹۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]

پرویز خالقی سرپرست فرمانداری زنجان شد

پرویز-خالقی-سرپرست-فرمانداری-زنجان-شد
ششمین جلسه شورای اداری شهرستان زنجان به منظور تودیع و معارفه فرماندار این شهرستان برگزار و ضمن قدردانی از زحمات 4 ساله رضا عسگری در کسوت فرماندار زنجان، پرویز خالقی به سِمت سرپرست فرمانداری زنجان معارفه شد.

به گزارش موج رسا; رضا عسگری، فرماندار سابق زنجان امروز در جلسه شورای اداری شهرستان زنجان اظهار کرد: از ابتدای شروع به فعالیت، بنا بر این بود که هماهنگ‌کننده مناسب و پیگیری‌کننده سیاست‌های کلان دولت در سطح شهرستان باشیم و بتوانیم انجام وظیفه کنیم.

وی با اشاره به موفقیت دانش‌آموزان زنجانی در کنکور سراسری امسال اظهار داشت: این مهم با تلاش دانش‌آموزان و خانواده آن‌ها به دست آمد اما آموزش و پرورش نیز برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌های لازم برای کسب این موفقیت‌ها داشت که رتبه کنکور استان زنجان در سطح کشور از 26 به زیر 10 رسیده است.

عسگری افزود: موفقیت 6 نفر از دانش‌آموزان زنجانی در المپیادهای علمی، نشان‌دهنده این است که به درستی هدفگذاری کرده و دانش‌آموزان نیز به درستی هدایت شده‌اند.

فرماندار سابق زنجان با بیان اینکه دستاوردهای خوبی در طول بیش از 40 سال از عمر نظام جمهوری اسلامی شاهد بوده‌ایم، گفت: این مسیر خدمتگزاری ادامه خواهد داشت و انتظار مردم این بوده که صادقانه خدمت کنیم و شاخص‌ها در حوزه‌های مختلف را ارتقا داده و پاسخگوی مناسب به مطالبات باشیم و چاره‌ای غیر از این نیز برای توسعه نداریم که این مسیر با قوت باید ادامه پیدا کند.

وی اظهار داشت: تمام این دستاوردها جز با مدیران دارای روحیه جهادی و انقلابی امکان‌پذیر نبود لذا تمام مدیران هر آنچه در توان داشتند را به طبق اخلاص گذاشتند و در 4 سال گذشته، مدیران شهرستان زنجان به صورت شبانه‌روزی پای کار بودند.

عسگری با بیان اینکه تمام این دستاوردها و تلاش‌ها در حالی بود که به لحاظ مالی، شرایط سختی داشتیم، اظهار کرد: با تعامل و هماهنگی مدیران دستگاه‌های اجرایی، اعضای شورای تامین شهرستان، دستگاه قضایی و دستگاه‌های نظامی در بخش‌های مختلف توانستیم امور را با اطمینان خاطر پیگیری کنیم.

فرماندار سابق زنجان گفت: دستگاه‌های نظامی در مدیریت بیماری کرونا با تمام امکانات و تجهیزات کمک کردند و زمانی که طرح شهید سلیمانی در کشور استارت زده شد، 2 هفته قبل آن جلسات هماهنگی در زنجان برگزار شده بود و برنامه‌ریزی‌ها در زنجان مطابق با همان طرح شهید سلیمانی بود.

وی با بیان اینکه همدلی‌ها و هماهنگی‌ها بستری فراهم کرد که کارها را پیش ببریم اظهار داشت: حمایت‌های استانداران گذشته و معاونین گذشته و حال استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و مدیران کل ستادی استانداری و همراهی اصحاب رسانه و رسانه ملی، دست به دست هم دادند که امروز شاهد ابراز لطف و محبت مردم هستیم.

پرویز خالقی، سرپرست جدید فرمانداری زنجان نیز در این جلسه گفت: معمولاً مدیران ارشد و استانداران در مرکز استان هستند و خودشان مدیریت می‌کنند اما در شهرستان‌ها مدیران باید ضمن برقراری ارتباط، پاسخگوی مدیران، ائمه جمعه و نمایندگان مجلس باشند که در این رابطه مرکز استان مغفول واقع می‌شود.

وی با بیان اینکه مرکز استان به نوعی، تنه درخت استان محسوب می‌شود، اظهار کرد: استدعا دارم این نکته غفلت نکنیم و قوی‌ترین مدیران را در مرکز استان قرار دهیم.

خالقی با بیان اینکه تاکیدم بر مدیران شهرستان این است که در ارائه عملکرد به صورت مقایسه‌ای، اداره اول استان باشید، خاطرنشان کرد: مدیران شهرستان‌ها در مرکز استان باید خود را با مدیران مراکز 30 استان کشور به تناسب اعتبار و جمعیت، مقایسه کنند که برش‌های آن به مدیران ارائه خواهد شد.

سرپرست فرمانداری زنجان با بیان اینکه گفته می‌شود بنده سختگیر هستم در حالی که اینطور نیست، گفت: بنده این را قبول ندارم که مدیر، منتظر کارتابل باشد و فقط هر آنچه در کارتابل می‌آید را انجام دهد.

وی تصریح کرد: بنده اهل حواضی نبوده و به شدت از حاشیه، پرهیز می‌کنم و معتقدم مدیر اجرایی باید حواشی را رها کنند و نهایت تلاش برای خدمتگزاری به مردم داشته باشد.

محسن سهندی، فرمانده سپاه ناحیه زنجان نیز در این جلسه گفت: نکات مثبت و قابل توجه بسیاری در طول 4 سال در سطح شهرستان بود که شاید مهمترین مساله و نقطه قابل اتکا در دوران فرمانداری آقای عسگری، اتفاق نظر و همدلی مثال‌زدنی در سطح شورای اداری و شورای تامین شهرستان بود.

وی اظهار داشت: علی‌رغم مشکلاتی که در سطح کشور، استان و شهرستان بود اما مسائل مختلف مخصوصاً در مناطق کم‌برخوردار و روستاها و مناطق محروم پیگیری شد.

سهندی با اشاره به پیگیری مشکلات مناطق محروم توسط سپاه ناحیه زنجان با کمک بسیج خاطرنشان کرد: با تلاش‌های صورت‌گرفته، نتایج خوبی در کمترین زمان حاصل می‌شد.

امیر سرتیپ خلبان واعظی، جانبازان جنگ تحمیلی نیز در این جلسه گفت: از مدیران استدعا دارم که جناحی عمل نکنند چرا که عملکرد آن‌ها را مردم به پای نظام می‌نویسند نه جناح لذا باید طبق منویات رهبر معظم انقلاب حرکت کنیم.

سیدمحمود موسوی، رئیس اتاق اصناف مرکز استان زنجان نیز گفت: با اتمام دولت دوازدهم و استقرار دولت سیزدهم، امیدی در دل مردم استان زنجان ایجاد شد چرا که مردم استان زنجان علاقه خود را در انتخابات سال‌های 1396 و 1400 به آیت‌الله رئیسی نشان داده بودند.

وی اظهار داشت: لذا انتظار می‌رود استان زنجان مورد توجه بیشتری قرار گیرد و مشکلاتی مانند زیست‌محیطی و واحدهای سرب و روی حل شود.

اصغر نجاری، دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان نیز گفت: جذب سرمایه‌گذار، یکی از اولویت‌هایی است که نیاز به توجه بیش از گذشته احساس می‌شود.

وی افزود: احیای صنایعی که به محاق تعطیلی رفته، توجه به صنعت توریسم و ناهنجاری‌های مترتب بر گرانی و بیکاری نیز اولویت‌های بعدی هستند که امیدواریم در دولت جدید به سمتی حرکت کنیم که مشکلات حل شود و شاهد شکوفایی بیشتر باشیم.

نجاری با بیان اینکه خانه کارگر استان زنجان بالغ بر 15 هزار عضو دارد، خاطرنشان کرد: خانه کارگر، یک ظرفیت است و خدمات ارزنده‌ای به جامعه کارگری ارائه می‌دهد که امیدواریم تعامل لازم را در این زمینه داشته باشیم.// آ 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر