logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۶
[ شناسه خبر : ۲۳۴۸۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل هواشناسی استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا خبر داد؛

پیش‌بینی وزش باد شدید و کاهش نسبی دمای هوا در استان زنجان

پیش‌بینی-وزش-باد-شدید-و-کاهش-نسبی-دمای-هوا-در-استان-زنجان
مدیرکل هواشناسی استان زنجان با اشاره به پیش‌بینی وزش باد شدید و کاهش نسبی دما هوا در استان زنجان گفت: دمای هوای استان زنجان از فردا کاهش می‌یابد.

محمدرضا رحمن‌نیا در گفت‌وگو با موج رسا; با اشاره به اینکه وضعیت جوی استان زنجان در هشدار نارنجی است اظهار کرد: امروز هوای استان زنجان صاف تا قسمتی ابری پیش‌بینی شده و در بعد از ظهر شاهد وزش باد نسبتا شدید در استان زنجان خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه امروز دمای هوای استان زنجان موقتا افزایش می‌یابد تصریح کرد: برای فردا کاهش دمای هوا و تداوم وزش باد در استان پیش‌بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه براساس پیش‌بینی‌های جوی وزش باد تا پایان هفته در استان تداوم خواهد داشت گفت: همچنین هوای استان زنجان تا پایان هفته صاف تا قسمتی ابری خواهد بود.

وی با بیان اینکه در مناطق جنوبی و غربی استان شدت وزش باد بیشتر خواهد بود بیان داشت: هوای شهرستان طارم و برخی از ارتفاعات استان طی روزهای آینده مه آلود پیش‌بینی شده و در این مناطق با کاهش دید افقی همراه خواهیم بود.

رحمن‌نیا با تاکید براینکه تا پایان هفته شاهد استقرار هوای نسبتا سردی را در استان خواهیم بود بیان داشت: در این مدت در مناطق سردسیر استان سرمازدگی محصولات کشاورزی دور از انتظار نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: به کشاورزان توصیه می‌شود نسبت به تنظیم دمای انبار‌ها و گلخانه‌ها اقدام کرده و همچنین از تاسیسات کشاورزی خود محافظت کنند.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان افزود: کشاورزان در این روزها محصولاتی که از زمین‌های کشاورزی برداشت کردند را در محل‌های مناسبی انتقال دهند و همچنین مرغداریهای نیز نسبت به تامین سوخت و تنظیم دمای سالن‌ها اقدام کنند.

وی عنوان کرد: جهت جلوگیری از خسارات احتمالی رعایت برخی موارد از جمله احتیاط در رانندگی و استحکام سازه‌های موقت مانند گلخانه‌ها، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها، دکل‌ها و غیره به دلیل وزش باد شدید باید مورد توجه مردم و مسئولان دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر