logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۸
[ شناسه خبر : ۲۳۴۱۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان خبرداد

معرفی 14 شهردار از سوی شوراهای اسلامی شهر زنجان

معرفی-14-شهردار-از-سوی-شوراهای-اسلامی-شهر-زنجان
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان گفت: تا کنون 14 شهردار از سوی شوراهای اسلامی شهر در استان زنجان معرفی شده‌اند.

علی محمودی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: استان زنجان دارای 21 شهر است که تا کنون 14 شهردار از سوی شوراهای اسلامی شهر انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه هنوز انتخابی برای 7 شهر انجام نشده است، افزود: با شوراهای اسلامی شهر و روستا برای تسریع در انتخاب شهرداران مکاتباتی انجام شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: از بین 14 شهردار انتخابی 9 شهردار واجد شرایط لازم بوده و در حال حاضر در مرحله استعلام قرار دارند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان ادامه داد: دو شهردار معرفی شده از سوی شورای اسلامی در دو شهر استان فاقد شرایط لازم برای شهردار شدن بوده‌اند و شهردار دو شهر نیز در مرحله استعلام از وزارت کشور قرار دارد.

محمودی تصریح کرد: با توجه به بالا بودن حجم و تراکم کار در وزارت کشور برای انتخاب یک هزار و 400 شهردار، زمان استعلام وضعیت افراد معرفی شده برای شهرداری زمان بر است اما در مهلت تعیین شده این موضوع محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه به محض رسیدن شرایط احراز از سوی وزارت کشور، حکم افراد آماده شده و با امضای استاندار ابلاغ می‌شود، افزود: با رسمت یافتن شوراهای اسلامی شهر، اعضای شورا مکلف به انتخاب شهردار بوده و برابر آیین‌نامه یک ماه فرصت دارند تا شهردار را معرفی کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: مهلت انتخاب شهردار در هفت شهر استان زنجان به اتمام رسیده و به آنها اعلام شده است تا در اسرع وقت نسبت به انتخاب شهردار اقدام کنند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر