logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۴
[ شناسه خبر : ۲۳۰۰۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

۳۷ درصد گروه‌های هدف استان زنجان واکسینه شده‌اند

۳۷-درصد-گروه‌های-هدف-استان-زنجان-واکسینه-شده‌اند-
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت: در حال حاضر ۳۷ درصد گروه‌های هدف استان واکسینه شده‌اند.

به گزارش موج رسا; پرویز قزلباش امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: تبلیغ منفی در مورد واکسن عاملی است برای اینکه بخشی از مردم واکسن تزریق نکنند و ضروری اطلاعات غلط و دروغی که در خصوص واکسن مطرح می‌شود خنثی شود چرا که واکسن نیاز روز برای مقابله با کروناست.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۷ درصد گروه‌های هدف استان واکسینه شده‌اند،افزود: در جمعیت بالای ۸۰ سال بیش از ۸۳ درصد واکسن نوبت اول را دریافت کرده و حدود ۹۰ درصد دریافت کنندگان نوبت اول نوبت دوم را نیز دریافت کرده و تنها ۱۷ درصد این گروه واکسینه نشده‌اند.
این مسئول با بیان اینکه در گروه سنی ۷۵ تا ۷۹ حدود ۸۷ درصد واکسن خود را دریافت کرده‌اند و حدود ۱۱ درصد هنوز واکسینه نشده‌اند، گفت: در گروه سنی ۷۰ تا ۷۴ سال نیز ۹۲.۵ درصد واکسن خود را دریافت کرده‌اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان با اشاره به اینکه در گروه سنی ۶۵ تا ۶۹ سال ۹۹ درصد واکسن خود را دریافت کرده‌اند که از این تعداد ۹۰ درصد نوبت اول هستند، افزود: در گروه سنی ۵۵ تا ۶۰ سال ۸۲ درصد و در گروه سنی ۵۰ تا ۵۴ سال ۷۶ درصد و در گروه سنی ۴۵ تا ۵۰ سال ۵۹ درصد گروه هدف واکسن نوبت اول را دریافت کرده‌اند.
قزلباش ادامه داد: در گروه سنی ۴۳ تا ۴۵ سال ۳۹ درصد افراد واکسن دریافت کرده‌ و تا هشتم شهریور ۴۲۶ هزار و ۴۸۸ دوز واکسن وارد استان و تزریق شده است که بیش از ۶۳ هزار دوز واکسن برکت بوده است و انتظار داریم در روزهای آینده تزریق واکسن از سوی وزارت بهداشت افزایش یابد.
وی گفت: بر اساس میزان واکسن و دستورالعمل اعلامی و با تعداد مشخصی واکسن به افرادی تزریق می‌شود و با آغاز واکسیناسیون گروه بعدی در صورتی که کسی جا مانده‌ باشد، انواع واکسن وجود دارد.
وی ادامه داد: وضعیت بیماری در استان زنجان همچنان افزایشی است اما حالت انفجاری وجود ندارد و در رنج ۵۵۰ تا ۵۶۰ بیمار بوده‌ایم و امروز ۷۱۳ نفر بیمار مبتلا با کووید ۱۹ داریم.
این مسئول با اشاره به اینکه در موج پنجم کرونا قرار داریم و روند نزولی در بخش‌های سرپایی و بستری دیده شود اما برای بررسی پیک  خیلی زود است.
قزلباش ببان داشت: رنج سنی بیماران کرونا در حال حاضر بسیار پایین است و گروه سنی ۴۰ تا ۶۰ سال بیشتر درگیر می‌شوند اگرچه در مورد کودکان مورد داریم اما آسیب جدی در این زمینه وجود ندارد.
وی گفت: تست کرونا در مراکز دولتی استان زنجان رایگان است و در مورد بخش خصوصی باید بیمه‌ها توضیح بدهند.
این مسئول در خصوص کیفیت واکسن سینوفارم، افزود: کیفیت واکسن‌ها همواره در دنیا و در کشور ما موضوع مورد توجه است و گاهی وسیله‌ای برای مناقشات می‌شود که گاهی انصاف رعایت نمی‌شود اما مرکز ذیصلاح در مورد تایید واکسن‌ها وزارت بهداشت است.//ن
 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر