logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۹:۳۹
[ شناسه خبر : ۲۲۴۴۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

رقابت کنکور کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ آغاز شد

رقابت-کنکور-کارشناسی-ارشد-سال-۱۴۰۰-آغاز-شد
رقابت در آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ از امروز چهارشنبه ۶ مردادماه ۱۴۰۰ با برگزاری آزمون رشته های شناور برای ۷۲ هزار و ۳۰۶ داوطلب آغاز شد.

به گزارش موج رسا; آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ در نوبت صبح روزهای چهارشنبه ۶ مرداد ماه، پنجشنبه ۷ مرداد ماه و جمعه ۸ مرداد ماه سال ۱۴۰۰ در ۳۶۷ حوزه امتحانی اصلی و ۱۷۹ شهر سراسر کشور و رقابت ۶۳۴ هزار و ۵۴ داوطلب برگزار می‌شود.

در روز اول (چهارشنبه ۶ مرداد ماه) برگزاری آزمون کارشناسی ارشد آزمون رشته شناور ۳۴ رشته و با تعداد داوطلب ۷۲ هزار و ۳۰۶ داوطلب، در روز دوم (پنجشنبه ۷ مرداد ماه) آزمون ۳۴ رشته امتحانی با ۳۰۵ هزار و ۹۱۳ داوطلب و در روز سوم (جمعه ۸ مرداد ماه) آزمون ۶۳ رشته امتحانی و با ۲۵۵ هزار و ۸۳۵ داوطلب برگزار می‌شود.

آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ دومین دوره آزمون ارشد در دوران کرونا است. این آزمون نیز همچون آزمون سال ۱۳۹۹ با تعویق مواجه شد.

پیش از این قرار بود آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ در تاریخ‌های ۵، ۶ و ۷ خرداد ماه ۱۴۰۰ برگزار شود که به دلیل حاد شدن شرایط انتشار بیماری کرونا و تصمیم جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ این آزمون به تاریخ‌های ۶، ۷ و ۸ مرداد ماه ۱۴۰۰ موکول شد.

تعداد ۶۳۴ هزار و ۵۴ داوطلب در این آزمون ثبت نام کرده‌اند که در ۹۷ رشته اصلی و ۳۴ رشته شناور (رشته دوم) به رقابت می‌پردازند. از مجموع داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ تعداد ۵۳ درصد زن و ۴۷ درصد مرد هستند.

تعداد شهر برگزاری به نسبت سال گذشته ۱۲۴ درصد و در تعداد حوزه حدود ۵۶ درصد افزایش داشته است.

همچنین با توجه به شیوع بیماری کرونا متقاضیانی که علائم بیماری آنها از تاریخ ۲۵ تیرماه ۱۴۰۰ به صورت قطعی تایید شده بود، از ۲۸ تا ۳۰ تیر نسبت به تکمیل فرم خوداظهاری و بارگذاری گواهی مبنی بر داشتن بیماری کرونا (تاییدیه بیمارستان و یا نتیجه تست یا آزمایش مبنی بر مثبت بودن به ویروس کرونا) اقدام کردند.

با تایید وزارت بهداشت، تعداد ۳۶۴ نفر از متقاضیان آزمون مبتلا به بیماری کرونا هستند که بر اساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت از سایر متقاضیان جدا شده و آزمون آنها در یکی از بیمارستان‌های تعیین شده صرفاً در شهرهای محل آزمون به همراه سایر متقاضیان مبتلا به بیماری کرونا برگزار می‌شود./مهر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر