logo
امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۵
[ شناسه خبر : ۲۱۸۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
همزمان با ماه رمضان؛

300 برنامه قرآنی و فرهنگی در استان زنجان برگزار می شود/تعویض 2 هزار قرآن مستعمل در جشنواره قرآنی

300-برنامه-قرآنی-و-فرهنگی-در-استان-زنجان-برگزار-می-شود-تعویض-2-هزار-قرآن-مستعمل-در-جشنواره-قرآنی-

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت:در قالب 12 برنامه قرآنی،300 برنامه در استان زنجان در قالب چهارمین جشنواره قرآنی،فرهنگی و هنری برگزار می شود.

به گزارش موج رسا; ناصر مقدم در جمع خبرنگاران استان زنجان، با تقدیر از انعکاس اخبار انتخابات توسط رسانه های استان زنجان اظهار داشت: اصحاب رسانه درانعکاس اخبار استان در حوزه های فرهنگی و سایر حوزه ها پیشتاز هستند.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات خانه انتخابات به صورت الکترونیکی،ادامه داد: شرایط عضویت و ثبت نام اعلام شده است.

این مسئول با بیان اینکه انتخابات خانه مطبوعات استان زنجان به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد کاندیداها به 24 خرداد موکول شد،افزود: افرادی که واجد شرایط هستند برای حضور در انتخابات شرکت کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اعضای خانه مطبوعات حمایت های لازم را انجام می دهد، افزود: شرایط اساسنامه جدید بهتر شده است که ضروری است علاقه مندان در این انتخابات شرکت کنند.

وی با بیان اینکه چهارمین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری رمضان با برنامه ریزی های انجام شده در سال جاری برگزار می شود،افزود: این جشنواره از 13 خرداد تا 22 خرداد در سطح شهرستان های استان برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ادامه داد: در این جشنواره 12 عنوان برنامه با بیش از 300 برنامه برگزار می شود.

مقدم با اشاره به برگزاری 9 نمایشگاه قرآن و 27 محفل قرآنی، افزود: جلسات تفسیر و عصر شعر رمضان نیز در شهرهای استان برگزار می شود.

وی از اجرای نمایش عاشق خورشید در فرهنگسرای امام خبر داد و گفت: اکران فیلم نیز در فرهنگسراهای شهرستان از برنامه های این جشنواره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه برنامه قرآن بخوانید و جایزه بگیرید و مسابقه ربنا از برنامه های این جشنواره است،یادآور شد: 120 جلسه و کارگاه تدبر در قرآن در 10 مسجد شهرستان زنجان برگزار می شود.

مقدم با اشاره به برگزاری جلسات آشنایی با صحیفه سجادیه را از برنامه های این جشنواره عنوان کرد و گفت:30 نفر از برترین های قرآنی این جشنواره در مراسم اختتامیه تجلیل می شود.

وی ادامه داد: نمایشگاه قرآن و عترت شامل هنرهای تجسمی، صنایع دستی، آثار نفیس، وقفیات، کتاب علوم قرآنی، نرم افزارهای قرآنی و آثار حجاب و عفاف، نماز و بصیرت در این ایام برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از تعویض قرآن های مستعمل با قرآن های نو خبر داد و بیان داشت:پیش بینی می شود امسال بین یک هزار و 500 تا 2 هزار قرآن تعویض شود.

مقدم با بیان اینکه همه شرایط برای برگزاری نمایشگاه کتاب سنجیده می شود،افزود: سال گذشته 920 میلیون تومان ناشران در استان زنجان فروختند.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب در شهریور ماه سال جاری در مصلی زنجان، گفت: امیدواریم استقبال خوبی از این نمایشگاه صورت گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ادامه داد: برای برگزاری نمایشگاه به دنبال برگزاری نمایشگاه های موضوعی هستیم که هنوز مکان نمایشگاه آماده سازی نشده است.

مقدم با بیان اینکه جشنواره و نمایشگاه مد و لباس برای نخستین بار در هفته حجاب و عفاف در استان زنجان برگزار می شود،افزود: اکثر برنامه های در راستای تقویت فرهنگی بومی از سوی اداره کل برگزار یم شود.

وی فراخوان جشنواره و نمایشگاه مطبوعات استان زنجان ارائه می شود، افزود: در کنار جشنواره نمایشگاه برگزار و اختتامیه همزمان با روز خبرنگار برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه آثار منتشر شده باید از اول تیرماه 95 تا آخر خرداد ماه سال جاری باشد، افزود: هنوز تیم داوری مشخص نشده است.

مقدم با بیان اینکه 22 نهاد و دستگاه اجرایی از اعتبارات فرهنگی استفاده می کنند، افزود: 2 میلیارد و 400 میلیون تومان سال گذشته اعتبار اختصاص یافت که 780 میلیون تومان برای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که امسال بیشتر از این درخواست شده است.

وی گفت: 50 درصد اعتبارات استان در قالب برنامه های شهرستان هزینه می شود و 50 درصد مابقی به برگزاری برنامه های استانی اختصاص می یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: درسال گذشته اعتبارات شهرستان ها بیش از 40 درصد نسبت به اعتبار پیش بینی شده افزایش داشت.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر