logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۹
[ شناسه خبر : ۱۸۶۵۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان زنجان خبرداد

افزایش قیمت اقلام لبنی توسط کارخانجات به بهانه‌‌های واهی/ لزوم رسیدگی به تخلفات صنایع لبنی

افزایش-قیمت-اقلام-لبنی-توسط-کارخانجات-به-بهانه‌‌های-واهی-لزوم-رسیدگی-به-تخلفات-صنایع-لبنی
رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان زنجان با تاکید بر لزوم رسیدگی به تخلفات کارخانجات گفت: کارخانجات به بهانه‌‌های واهی قیمت لبنیات را افزایش می‌دهند.

مظاهر یوسفی‌امیری در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به افزایش قیمت لبنیات در استان زنجان اظهار کرد: کارخانجات تولید لبنیات مدعی این هستند که مکلف کردن دولت در عرضه برخی از کالاها با قیمت تنظیم بازار موجب متضرر شدن آنها می‌شود.

وی با بیان اینکه در حالی که این گونه نیست سود متعارفی برای این کالاها در نظر گرفته شده است تصریح کرد: کارخانجات به بهانه مطرح کردن این موضوع قیمت سایر اقلام مانند شیر پرچرب، خامه، کره و... که هیچ نظارتی بر قیمت آنها وجود ندارد را با قیمت دلخواه خود وارد بازار می‌کنند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان زنجان با بیان اینکه به قیمت سایر اقلام لبنی رسیدگی نمی‌شود بنا براین کارخانجات با قیمت دلخواه خود این اقلام را وارد بازار می‌کنند عنوان کرد: برخی از صنایع لبنیاتی اعلام می‌کنند که قیمت‌ها را به صورت دلخواه تا حد کشش بازار افزایش می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه ضعف بازرسی عامل اصلی افزایش قیمت محصولات لبنی است ابراز کرد: 70 درصد مشکلات بازار و افزایش قیمت‌ اقلام به مشکلات داخلی برمی‌گردد.

یوسفی‌امیری با تاکید براینکه سیستم بازرسی به صورت هدفمند عمل نمی‌کند عنوان کرد: بازرسان به واحدهایی که تخلف می‌کنند تنها یک بار مراجعه می‌کنند و بعد رها می‌شود. در واقع تداوم بازرسی اتفاق نمی‌افتد به همین خاطر اعمال برخی از جریمه‌ها به هیچ عنوان تاثیرگذار نیست.

وی با تاکید براینکه برخی از واحدی صنفی و یا کارخانجات متاسفانه تخلفات خود را با استفاده از روابط حل می‌کنند ابراز کرد: این کار باعث می‌شود بازرسان سازمان صمت که قراردادی کار می‌کنند انگیزه خود را از دست می‌دهند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان زنجان عنوان کرد: فرار برخی از عمده فروشان و واحدهای تولیدی متخلف از دست قانون راه تخلفات را برای خرده فروشان نیز باز کرده است که متاسفانه این معضل تنها مختص استان زنجان نیست.

وی در مورد تخلفات افزایش قیمت شیر پاکتی تنظیم بازاری گفت: متاسفانه واحدهای تولیدی علاوه بر افزایش قیمت‌ها نسبت به کاهش وزن آن اقدام کردند که متاسفانه این اقدام تخلف محسوب می‌شود.//ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر