logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۰۸
[ شناسه خبر : ۱۸۴۶۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان زنجان:

بازرسی سازمان صمت سلیقه‌ای عمل می‌کند/ توجیهی برای افزایش قیمتها وجود ندارد

بازرسی-سازمان-صمت-سلیقه‌ای-عمل-می‌کند-توجیهی-برای-افزایش-قیمتها-وجود-ندارد
رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان زنجان گفت: گرانی‌‌‌های فعلی در بازار بدون دلیل اتفاق می‌افتد و دلیلی برافزایش قیمت‌ها وجود ندارد.

مظاهر یوسفی امیری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به فعالیت بازرسان انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان در سطح بازار استان زنجان اظهار کرد: در حال حاضر گرانی‌هایی که در بازار وجود دارد بدون دلیل اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه در چند ماه گذشته نوسانات ارز را بهانه‌ای برای افزایش قیمت‌ها داده بودند در حالی که الان قیمت دلار ثابت است بنابراین دلیلی برای افزایش قیمت کالاها وجود ندارد افزود: با این حساب دلالان عامل افزایش قیمت اقلام پرمصرف مردم در بازار هستند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان زنجان با تاکید براینکه عده زیادی از اصناف در استان زنجان به دنبال این هستند که ضررهای تعطیلات کرونایی را با افزایش قیمت اقلام جبران کنند بیان کرد: این موضوع نیز به سازمان صمت گزارش شده اما اقدامی خاصی از سوی سازمان صمت مشاهده نشده است.

وی در مورد قراردادی بودن بازرسان سازمان صمت عنوان کرد: این موضوع کشوری است و تنها برای زنجان نیست اما موضوعی که در این باره مطرح می‌شود این است که بازرسان تحت فشار هستند و از ترس عدم تمدید قرارداد‌ها با کمترین فشار از نواحی مختلف به اجبار برخی از تخلفات را نادیده می‌گیرند.

امیری با بیان اینکه این موضوع باعث می‌شود برخی از متخلفانی که نفوذ دارند به راحتی از زیر ذربین قانون فرار کنند، افزود: در این شرایط بازرسان از قدرت اجرایی کمتری برخوردار هستند.

وی با تاکید بر اینکه بیشتر بر اقلام پرمصرف مردم نظارت داریم خاطرنشان کرد: در برخی موارد عوامل نفوذی منجر به چشم پوشی برخی از تخلفات می‌شود.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان زنجان در پایان با انتقاد از سیستم بازرسی سازمان صمت گفت: سیستم بازرسی سازمان صمت هدفمند نیست و به صورت سلیقه‌ای عمل می‌شود.//ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر