logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۲
[ شناسه خبر : ۱۸۳۷۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان خبر داد؛

توسعه صادرات صنایع دستی زنجان به ارمنستان/ به دنبال تثبیت صادرات به عراق هستیم

توسعه-صادرات-صنایع-دستی-زنجان-به-ارمنستان-به-دنبال-تثبیت-صادرات-به-عراق-هستیم
رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با اشاره به توسعه روابط تجاری با ارمنستان گفت: توسعه صادرات صنایع دستی زنجان به ویژه ملیله به ارمنستان در اولویت برنامه اتاق بازرگانی زنجان است.

علی یگانه‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه توسعه تجاری استان زنجان با تدوین نقشه راه استان آغاز شده است اظهار کرد: در قالب نقشه صادراتی برنامه‌های اتاق برای توسعه صادرات استان با روند خوبی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه با سرمایه‌گذاران بنگلادشی نیز در حال ایجاد روابط تجاری هستیم و اقدامات لازم برای حضور آنها در زنجان انجام می‌شود تصریح کرد: به دنبال ایجاد روابط تجاری با ارمنستان نیز هستیم و این کشور می‌تواند مقصد صادرات صنایع دستی به ویژه ملیله استان باشد.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه متاسفانه به دلیل شرایط شیوع کرونا برنامه‌های اتاق در زمینه توسعه تجارت به تعویق افتاده است افزود: دعوت از سفرای ویتنام، ازبکستان، اندونزی و آفریقا برای حضور در استان زنجان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌هایی که در اتاق بازرگانی در نظر گرفتیم ایجاد روابط تجاری با کشور هند است افزود: در این راستا جلساتی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار کرده و ظرفیت‌های صادراتی دو کشور مورد بررسی قرار گرفته است.

یگانه‌فرد با تاکید براینکه استفاده از ظرفیت کشورهای همسایه مهمترین موضوعی است که در حال حاضر مورد توجه قرار گرفته است خاطرنشان کرد: به دنبال تثبیت صادرات استان زنجان به عراق هستیم.

وی با اشاره به اینکه تاجکستان نیز یکی کشورهایی است که ذخایر خوبی در مواد اولیه سرب و روی دارد عنوان کرد: کل اطلاعات معدنی تاجکستان احصا شده و این کشور در حال حاضر 6 میلیون و 550 هزار تن ذخیره خاک سرب و روی دارد.

اتاق بازرگانی استان زنجان با تاکید براینکه این کشور جزو 10 کشور دارای ذخایر سرب و روی جهان است عنوان کرد: در حال استخراج قیمت و هزینه حمل مواد اولیه از این کشور هستیم.

وی تاکید کرد: اگر این اتفاق بیفتد کمکی برای واحدهای تولید کننده شمش روی خواهد بود.

یگانه‌فرد خاطرنشان کرد: این واحدها می‌تواند بخشی از خاک مورد نیاز خود را به جای ترکیه از تاجکستان تامین کنند.//ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر