logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۱
[ شناسه خبر : ۱۷۲۰۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان:

آغاز فعالیت کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای، تابع تصمیمات ستاد کرونا است

آغاز-فعالیت-کارگاه‌های-آموزش-فنی-و-حرفه‌ای،-تابع-تصمیمات-ستاد-کرونا-است
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: کارگاه‌های آموزشی دولتی و غیردولتی برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا کماکان تعطیل بوده و آغاز فعالیت مجدد آن‌ها تابع تصمیمات ستاد کرونا استان است.

محمدرضا انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه پیگیر آغاز فعالیت کارگاه‌ها و آموزشگاه‌ها هستیم، اظهار داشت: در جلسه قبلی ستاد کرونای استان مقرر شد اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای، پروتکل‌های برگزاری دوره‌های آموزشی را برای اعلام نظر به دانشگاه علوم پزشکی استان ارسال کند.

وی با بیان اینکه پروتکل‌های مذکور تهیه و ارسال شده است، خاطرنشان کرد: منتظر اعلام نتیجه نهایی از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان هستیم.

انصاری تصریح کرد: تصمیم قطعی در اداره کل مبنی بر آغاز آموزش‌های تئوری به صورت مجازی گرفته شد تا این دوره‌ها با انتشار محتوا در فضای مجازی، پیگیری شود و کارآموزان معطل نمانند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان تاکید کرد: حفظ سلامتی جامعه در اولویت بوده و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است لذا در خصوص برگزاری آموزش‌های عملی، تابع ستاد کرونا استان هستیم.

وی با اشاره به برخی بندهای پروتکل ارسالی به دانشگاه علوم پزشکی گفت: برگزاری کلاس با یک‌سوم ظرفیت، رعایت فاصله اجتماعی، تعریف فضای استاندارد به ازای هر نفر و همخوانی با سایر موارد ابلاغی ستاد کرونا از جمله اخذ کد رهگیری سلامت از جمله این موارد است.

انصاری با بیان اینکه هم‌اکنون در مجموع 114 کارگاه آموزشی دولتی و 125 کارگاه و موسسه آموزشی غیردولتی فعال در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: کاهش شمار کارآموزان از 14 به 6 نفر، یکی از مهمترین بندهای پروتکل تهیه شده است.

وی در پاسخ به اینکه هم‌اکنون مجوز موسسه آموزشی جدید غیردولتی، صادر می‌شود یا نه، گفت: با توجه به اصلاح دستورالعمل، مجوز جدید در صورت وجود متقاضی تحت شرایط ویژه‌ای صادر می‌شود.

انصاری تاکید کرد: آنچه مشخص است این که برای برگرداندن آرامش و حفظ سلامت جامعه، همه باید تابع تصمیمات ستاد کرونا باشیم.//آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر