logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۷
[ شناسه خبر : ۱۷۱۳۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان زنجان:

ادغام دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و علمی کاربردی به این زودی‌ اتفاق نمی‌افتد

ادغام-دانشگاه‌های-فنی-و-حرفه‌ای-و-علمی-کاربردی-به-این-زودی‌-اتفاق-نمی‌افتد
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان زنجان با بیان اینکه فعلا ادغام این دانشگاه با دانشگاه فنی و حرفه‌ای مطرح نیست، گفت: این موضوع در مقطعی، طرح شد اما اجرا نشد و هم‌اکنون با یک هدف اما به صورت جدا فعالیت می‌کنند و تعداد مخاطبان در تفکیک یا ادغام این 2 دانشگاه اثرگذار است.

مرتضی واحدپور در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا;  اظهار داشت: دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی و فنی و حرفه‌ای هر 2 تقریبا با یک هدف، تاسیس شده و هیات امنای هر 2 دانشگاه نیز مشترک است اما برای اینکه بتوانند خدمات بهتری ارائه کنند در عمل به 2 شکل متفاوت شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: آموزش‌های عالی در ارتباط با مهارت‌های عمومی از قبیل جوشکاری و بنایی به دانشگاه فنی و حرفه‌ای و آموزش مهارت‌های اختصاصی مانند حقوق و صنعت هوانوردی که عامیت در جامعه ندارند به دانشگاه علمی کاربردی اختصاص داده شده است.

واحدپور افزود: اگر سازمان‌های مرکزی این 2 دانشگاه، ادغام یا هر تصمیمیم دیگری بگیرند تمکین کرده و تصمیمات آن‌ها را اجرا می‌کنیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان زنجان گفت: برای مثال؛ مرکز علمی کاربردی شهرستان ابهر طی تفاهمنامه این 2 سازمان به دانشگاه فنی و حرفه‌ای واگذار شد و از مهرماه سال جاری، پذیرش دانشجو به عنوان علمی کاربردی در این مرکز نخواهیم داشت.

وی افزود: هم‌اکنون کمتر از 100 دانشجوی علمی کاربردی در مرکز ابهر تحصیل می‌کنند که تا مهرماه و یا نهایتا تا بهمن‌ماه سال جاری فارغ‌التحصیل خواهند شد.

واحدپور اظهار داشت: تعداد دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی استان زنجان امروز در حداقل است اما با احتمال روند افزایشی دانشجویان، بعید است ادغام به این زودی مطرح شود.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 2707 دانشجو در 88 رشته در این دانشگاه در حال تحصیل هستند که 1470 دانشجو در مقطع کاردانی و 1237 دانشجو نیز در مقطع کارشناسی ناپیوسته تحصیل می‌کنند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان زنجان در خصوص مشکلات موجود در این دانشگاه گفت: امروز بزرگترین مشکل دانشگاه، مواجهه با بیماری کرونا است که سبب شده تا نتوانیم کلاس‌ها را با کیفیت لازم برگزار کنیم که امیدواریم این ویروس به زودی ریشه‌کن شود تا بتوانیم خدمات باکیفیت به جامعه هدف ارائه دهیم.//آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر