logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۲۲
[ شناسه خبر : ۱۳۸۵۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

آنفلوانزا شدیدا مسری است

آنفلوانزا-شدیدا-مسری-است

رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، گفت: ویروس آنفلوانزا به شدت مسری است و حداقل در ۳۰ دقیقه از طریق دست های آلوده منتقل می شود.

به گزارش موج رسا; حسین عرفانی، صبح شنبه در برنامه تلویزیونی شبکه خبر، به تشریح وضعیت بیماری آنفلوانزا در کشور پرداخت و افزود: تب بالای ۳۸ درجه به همراه سرفه ، سر درد و بدن درد شدید، از علائم ابتلا به آنفلوانزا است. 

وی با عنوان این مطلب که تشخیص دقیق آنفلوانزا فقط با آزمایش ترشحات گلو امکان پذیر است، گفت: هیچ متخصصی نمی تواند سرماخوردگی و آنفلوانزای خفیف را تشخیص دهد و باید از طریق آزمایش ترشحات گلو صورت بگیرد.

عرفانی ادامه داد: بر اساس برنامه مراقبت سازمان جهانی بهداشت، نیازی نیست که همه موارد آنفلوانزا تشخیص داده شود و از طریق «پایگاه دیده ور»، نمونه هایی مورد آزمایش قرار می گیرد. 

رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، با عنوان این مطلب که ویروس آنفلوانزا شدیدا مسری است، گفت: پایه اصلی کنترل این بیماری، شستشوی دست ها است. گفته می شود که حداقل ظرف ۳۰ دقیقه این ویروس از طریق دست های آلوده می تواند به فرد دیگری منتقل شود.

وی افزود: آنفلوانزا در تمام طول سال اتفاق می افتد، اما در فصول سرد سال شرایط انتقال ویروس بیشتر فراهم می شود که با رعایت بهداشت فردی و عمومی، می توان از انتقال این بیماری جلوگیری کرد.

عرفانی گفت: اگر ما رفتارهای تنفسی خودمان را در جامعه کنترل کنیم، شیوع آنفلوانزا در کشور اتفاق نمی افتد./مهر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر