logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۰
[ شناسه خبر : ۱۳۳۸۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

عضو کمیسیون ‌سیاست خارجی مجلس: مردم عراق و لبنان مراقب ‌فتنه "آمریکایی‌ها" باشند

عضو-کمیسیون-‌سیاست-خارجی-مجلس:-مردم-عراق-و-لبنان-مراقب-‌فتنه-"آمریکایی‌ها"-باشند-

عضو کمیسیون امنیت ‌ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ملت مسلمان عراق با وحدت و بصیرت توطئه‌های استکبار جهانی را خنثی می‌کنند و مطالبات به حق خود را تنها از چارچوب قانونی پیگیری خواهند کرد.

به گزارش موج رسا; سید قاسم جاسمی با بیان اینکه در ارتباط با تحولات اخیر واقعیت در سه مطلب نهفته است اظهار داشت: ما از روزهای نخست انقلاب به رهبری امام خمینی (ره) و ‌‌ امام خامنه‌ای این دو بزرگوار همواره تاکید داشتند که مراقب باشید دشمنان فتنه‌هایی در داخل کشور و خاورمیانه ایجاد نکنند و تفرقه و تشتت و برادرکشی بین مسلمانان ایجاد نشود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون به دلیل مدیریت خوب و قوی نظام جمهوری اسلامی ایران در منطقه شاهد آرامش و امنیت در منطقه بودیم اما نظام استکبار جهانی همواره به دنبال آتش افروزی در منطقه و کشورهای اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه اکنون دشمنان ناآرامی‌های جدیدی را در عراق و لبنان ایجاد کرده‌اند افزود: گروه‌های مختلف در عراق باید به این نکته توجه کنند که این درگیری‌ها و اختلاف‌هایی که آمریکایی‌ها به دنبال آن هستند نتواند به کشور آنها ضربه بزند و با وحدت و همگرایی این توطئه‌ دشمنان را خنثی کنند.

جاسمی بیان کرد: بصیرت و آگاهی ملت عراق در این برهه کنونی ضرورت اساسی دارد و باید این بصیرت منجر به این شود که این اختلاف‌ها و درگیری‌های داخلی در عراق و لبنان روز به روز کمرنگ و برطرف شود.

وی با بیان اینکه امام خامنه‌ای در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش فرمودند «به دلسوزان عراق و لبنان توصیه می‌کنم اولویتشان را علاج ناامنی قرار دهند» بیان کرد: به فرموده ایشان مردم این کشورها مطالبات به حقی دارند که  فقط در چارچوب ساختارهای قانونی قابل تأمین است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: رهبر انقلاب اسلامی تنها راه مقابله با توطئه دشمنان را بصیرت دانستند و فرمودند نباید به دشمن اعتماد کرد، از تحرکات دشمن نباید لحظه‌ای غفلت کرد، به پیروزی‌ها غرّه نشویم، و نیروهای مسلح باید آمادگی لازم برای مقابله با فتنه را داشته باشند.

جاسمی با بیان اینکه اگر در چهل سال به نظام جمهوری اسلامی ایران آسیبی وارد نشده است و با وجود تمام شیطنت‌ها و فتنه‌های دشمنان ملت توانسته ایستادگی کند عمل به دستورات و فرمایشات مقام معظم رهبری است گفت: حفظ وحدت و انسجام داخلی ضرورت اساسی دارد زیرا دشمنان هدف اساسی شان این است که این ناامنی‌ها را به داخل جمهوری اسلامی ایران تسری دهند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر