logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۳
[ شناسه خبر : ۱۱۵۵۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل حفظ آثار زنجان خبرداد

فاز نخست باغ موزه دفاع مقدس زنجان افتتاح می شود/ عدم تخصیص اعتبارات دلیل طولانی شدن پروژه باغ موزه

فاز-نخست-باغ-موزه-دفاع-مقدس-زنجان-افتتاح-می-شود-عدم-تخصیص-اعتبارات-دلیل-طولانی-شدن-پروژه-باغ-موزه

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان گفت: با برنامه ریزی های انجام شده فاز نخست پروژه باغ موزه دفاع مقدس استان اواخر سال جاری افتتاح می شود.

قاسم محمدی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ، اظهار داشت: باغ موزه دفاع مقدس استان زنجان با برنامه ریزی های انجام شده و در صورت تامین اعتبار لازم،تا اواخر امسال به بهره برداری می رسد.

وی افزود: در حال حاضر فعالیت های این پارک موزه در حال انجام است و پیگیری های لازم در این زمینه انجام می شود.

این مسئول با بیان اینکه برای اجرای فاز نخست این  مجموعه 10 میلیارد تومان پیش بینی شده بود که به دلیل تلاطمات اقتصادی این رقم افزایش می یابد، افزود: در حال حاضر احداث مجموعه در دست اقدام است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به دیوار کشی  این مجموعه ، گفت: در حال حاضر 45 تا 50 درصد پیشرف فیزیکی دارد.

محمدی گفت: در فاز نخست این باغ موزه،سالن همایش، گالری شهدا،رزمندگان و ایثارگران، سالن کنفرانس و بخش اداری افتتاح می شود.

وی ادامه داد: پروژه باغ موزه دفاع مقدس زنجان در سال ۸۹ در منطقه تفریحی و گردشگری گاوازنگ شهر زنجان کلنگ زنی شده است.

این مسئول با بیان اینکه عدم تخصیص اعتبارات موجب طولانی شدن روند اجرایی این پروژه شده است،بیان داشت:در حال حاضر ۲۰ پارک موزه دفاع مقدس در کشور راه اندازی شده است.

وی گفت: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان، مقابله با جنگ نرم دشمن، ترویج ارزش‌ های دفاع مقدس و تقویت بعد معنوی در بین اقشار مختلف مردم از اهداف اجرای این پروژه است.

محمدی راه اندازی باغ موزه دفاع مقدس زنجان را موجب  رونق گردشگری و تقویت مراکز فرهنگی عنوان کرد و گفت: می توان از ظرفیت های این باغ موزه برای معرفی فرهنگ ایثار و شهادت استان استفاده کرد.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر