logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۲
[ شناسه خبر : ۱۱۲۷۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی:

جایگاه امام خمینی (ره) در تاریخ ستودنی است/با تفکر امام از چالش ها عبور کردیم

جایگاه-امام-خمینی-(ره)-در-تاریخ-ستودنی-است-با-تفکر-امام-از-چالش-ها-عبور-کردیم

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هنوز هم جایگاه امام خمینی (ره) در تاریخ ستودنی است و این جایگاه فراموش نمی شود.

به گزارش موج رسا; سید محمد حسینی امروز در مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره)؛در امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان، اظهار داشت:امام خمینی (ره) در طول زندگی خویش همواره دارای شخصیت والایی بود و هنوز هم جایگاه ایشان در تاریخ ستودنی است.

وی با بیان اینکه امام شخصیت جامع اطراف بوده و زهد،وارستگی،بی اعتنایی به دنیا و اهل عبادت بودن از ویژگی ها مهم امام راحل بود، افزود: مقام والای امام به خاطر راز و نیاز شبانه،نیایش و تضرع به درگاه الهی بود و همواره تکلیف خود را انجام می داد.

وی افزود: همه دشمنی ها کاری از پیش نبرد و خداوند متعال عنایت کرد و امام هنوز به 30 سالگی نرسیده کتاب های ارزشمندی را تالیف کرد که در واقع این امر  آغاز کار امام بود .

این مسئول بیان داشت: وقتی امام به ترکیه تبعید شد سفیر وقت ایران در بغداد به محمد رضا پهلوی پیشنهاد فرستادن ایشان به نجف را ارائه کرد.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: مدتی نگذشت که درخشش امام معلوم شد و اشراف ایشان به مسائل فقهی، تفسیر و کلامی مشخص شد.

حسینی با بیان اینکه روحیه انقلابی همواره در امام خمینی (ره) وجود داشت و از همان ابتدای آغاز فعالیت های انقلابی این روحیه وجود داشت، افزود: امام به دلیل وجود علمای بزرگ زودتر به میدان نیامدند.

وی ادامه داد: در سال 1323 وقتی یکسری از روشنفکران بیمار و دارای تفکر رضاخانی، تلاش می کردند این نوع حکومت را ترویج کنند، امام راحل برخواست و اجازه نداد به اهداف خود نائل شوند.

این مسئول خاطرنشان کرد: سال 42 قیام 15 خرداد انجام شد و وقتی امام دستگیر شد، پس از سخنرانی قرای امام،مردم خودجوش به خیابان ها آمده و اعتراض می کنند که برخی از غرب زده ها و شرق زده ها این اعتراض را قیام کور می دانستند در حالی که این حرکت آغازی برای پیروزی در برابر حکومت شاهنشاهی بود.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: امام انقلابی تر از گذشته مسیر خود را ادامه داده و در سال 43 ایشان تبعید شدند که باز هم فعالیت های امام راحل متوقف نشد.

حسینی با بیان اینکه امام علیه آمریکا در قضیه کاپیتولاسیون موضع گرفت و اجازه نداد چنین ظلمی در حق مردم ایران شود، افزود: امام این قانون را مایه ننگ برای ملت ایران می دانست.

وی گفت: امام در مسئله فلسطین نیز موضع جدی گرفت و این موضع گیری موجب شد تا غده سرطانی رژیم غاصب اسرائیل نتواند به اهداف خود برسد

این مسئول با بیان اینکه مقام معظم رهبری نیز مواضع داخلی و سیاست خارجی را پشت سر امام انجام می دهند، افزود: همانطور که پیامبر اسوه حسنه هستند، امروز نیز شخصیتی همچون امام خمینی (ره) مسیر را طی می کنند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: امروز امام الگو برای مدیران، کارگزاران نظام اسلامی است و هرچه مشی آنها به موضع امام نزدیک باشد، می توانند ادعا کنند که انقلابی هستند.

حسینی افزود: مردم ما بر عهد و پیمانی که با امام بستند هستند و باید همواره از این شخصیت والا سخن بگوییم.

وی با بیان اینکه امروز گروه های مقاومت امام را الگوی خود می دانند که به برکت پایه ریزی مطلوب انقلاب اسلامی از سوی امام راحل است.

این مسئول یادآور شد: افول رژیم غاصب اسرائیل متاثر از انقلاب اسلامی عقب نشینی کردند که امروز هم شاهد افول این رژیم هستیم و علم کردن تکفیری ها و گروه های تروریستی به دلیل اوج انقلاب اسلامی و طرح نو آن بود.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: خوشبختانه در طی سه دهه گذشته با وجود اینکه امام را نداشتیم با تفکر و فکر امام رهبری این مسیر را ادامه دادو چالش و موانع بزرگ عبور کردیم.

حسینی افزود: هر کجا که از تفکر انقلابی و اندیشه و راه امام فاصله گرفته ایم به مشکل برخوردیم و اگر ضعفی بوده است در کارگزاران بوده است که باید حل شود.

وی با بیان اینکه گر امروز دست برتر را در مسائل منطقه ای داریم به واسطه همین روحیه جهادی است، افزود:اگر امروز می توانیم آمریکا را سرجا بنشانیم و شروط 12 گانه آمریکا تبدیل به مذاکره بدون شرط کنیم به واسطه همین روحیه جهادی است.

وزیر اسبق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی بدون کمترین هزینه و با کمک به نیروهای مقاومت در منطقه و عرصه جهانی دست برتر را داریم و اگر به رهنمودهای رهبری در حوزه های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی توجه کنیم، بازهم دست برتر خواهیم داشت.

حسینی افزود: 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر