logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۸
[ شناسه خبر : ۱۱۲۲۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
فرماندار شهرستان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

محتکرین و گرانفروشان با شایعه کمبود کالا به دنبال به هم زدن بازار هستند/ کالاهای کشف شده در انبارها را در بازار عرضه می‌کنیم

محتکرین-و-گرانفروشان-با-شایعه-کمبود-کالا-به-دنبال-به-هم-زدن-بازار-هستند-کالاهای-کشف-شده-در-انبارها-را-در-بازار-عرضه-می‌کنیم

فرماندار شهرستان زنجان گفت: محتکرین و گرانفروشان با شایعه کمبود کالا به دنبال به هم زدن بازار هستند.

رضا عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه مدیریت ارشد استان نسبت به کنترل بازار تاکیدات ویژه‌ای دارند، اظهار کرد: عدم عرضه کالا، گرانفروشی و دیگر تخلفات بازار را به دقت رصد می‌کنیم.

وی با بیان اینکه بازرسان معاونت بازرسی سازمان صمت و همچنین بازرسانی که در بحث مرغ مورد استفاده قرار گرفتند، را به کارگیری کرده‌ایم، ابراز کرد: نیروی انتظامی استان نیز آمادگی دارد تا ورود جدی نسبت به این موضوع داشته باشند.

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به اینکه پذیرفته نیست که کالایی در انبار موجود باشد اما به دست مردم نرسد، عنوان کرد: گرانفروشان نیز توجه داشته باشند که برخورد جدی با گرانفروشی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه برخورد قضایی با متخلفان صورت خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: عرضه کالاهای کشف شده در بازار نیز مدنظر قرار گرفته است.

عسگری بیان کرد: عدم عرضه و گرانفروشی در خصوص کالاهایی که مشمول قیمت گذاری بوده و اکنون مردم به عنوان کالای اساسی به آنها نیاز دارند، پذیرفتنی نبوده و برخوردهای قاطع با متخلفان انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه طی چند روز گذشته کشفیات خوبی را در زنجان داشتیم که منجر به جلوگیری از سوء استفاده متخلفین شده است، ادامه داد: از همشهریان نیز می‌خواهیم گزارشات خود را به بازرسی سازمان صمت و دیگر دستگاه‌های مسئول در این حوزه برسانند.

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به اینکه از اتاق اصناف خواستیم تا همکاری خوبی در این زمینه داشته باشند، اظهار کرد: باید همه تلاش کنند تا بتوانیم دست سودجویان و متخلفان را از بازار کوتاه کنیم.

وی با بیان اینکه هیچ کس حق عرضه کالاها به قیمتی بالاتر از قیمت مصوب ندارد، ابراز کرد: استاندار زنجان و همچنین امام جمعه زنجان تاکیدات فراوانی در این زمینه داشتند تا جلوی هرگونه سوء استفاده از فضای کنونی گرفته شود.

عسگری تصریح کرد: با کشفیاتی که ما انجام  دادیم مشخص شده که برخی از این سودجویان بازار حتی خود از کسبه نبوده و تنها به دنبال دلالی و به هم زدن بازار و کسب سود بیشتر هستند.

وی با بیان اینکه بیشتر مباحث مطرح شده در خصوص کمبودها شایعه دلالان برای به دست گرفتن بازار است، گفت: ما چیزی که به عنوان نبود کالا در زنجان نداریم و مردم بدانند که این فضاسازیها تنها از طرف محتکرین و متخلفان بازار انجام می‌شود.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر