logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۹
[ شناسه خبر : ۱۱۱۱۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان:

حماسه خرمشهر نباید به بوته فراموشی سپرده شود/دشمن جرات حرکت نظامی علیه ایران ندارد

حماسه-خرمشهر-نباید-به-بوته-فراموشی-سپرده-شود-دشمن-جرات-حرکت-نظامی-علیه-ایران-ندارد

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان برضرورت عدم فراموشی چنین حماسه‌ هایی تاکید کرد و گفت: به فرموده مقام معظم رهبری خرمشهرها در پیش است.

 

 

سردار جهانبخش کرمی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا;  اظهار داشت: عملیات بیت المقدس از عملیات های بزرگ این دوران محسوب می شود چرا که پس از فتح خرمشهر لحن دشمن با ایران تغییر کرد.

وی با بیان اینکه اجرای عملیات‌ های بزرگی همچون ثامن‌ الائمه، فتح ‌المبین و بیت ‌المقدس موجب تغییر رویه دشمن شد،افزود:جنگ ایران و عراق یک جنگ جهانی در جغرافیای کوچک و دشمن به دنبال نابودی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود.

این مسئول با اشاره به اینکه جنگ تحمیلی به دنبال اختلافات‌ ارضی و یا اختلافات ایران و عراق به وجود نیامد، بیان داشت: این جنگ ارتباط تنگاتنگی با انقلاب اسلامی داشت.

سردار کرمی یادآور شد: رزمندگان اسلام به مدت 34 روز جانانه در صحنه‌ای از آتش و خون مقاومت کردند.

وی تصرف خرمشهر را بسیار مشکل عنوان کرد و گفت: در  حالی که شلمچه نیز ویران شده بود، بیش از 60 هزار نفر از نیروهای بعثی در درون منطقه مستقر شده بودند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان ادامه داد: یک هزار و 435 دستگاه تانک پیشرفته و یک هزار و 330 دستگاه نفربر زرهی و 530 دستگاه توپخانه آماده این منطقه را به یک منطقه جنگ تمام عیار تبدیل بودند.

سردار کرمی با اشاره به نقش نیروهای مردمی،بسیجی،ارتشی و پاسداران در این عملیات، بیان داشت: شهید حسن باقری بهترین طرح را ارائه کرد و این عملیات با رمز «یا علی ‌بن ‌ابی طالب» آغاز شد.

وی با بیان اینکه نخستین مرحله عملیات در تاریخ 9 اریبهشت سال 61 اجرا شد، افزود: رزمندگان در این مرحله 25 کیلومتر پیشروی کرده و به جاده اهواز _ خرمشهر رسیده بودند.

این مسئول خاطرنشان کرد: دومین مرحله در تاریخ 16 اردیبهشت سال 61 انجام شد و رزمندگان اسلام در این مرحله جاده مذکور را آزاد کرده و به مرزها بین ‌المللی رسیده بودند.

فرمانده سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان ادامه داد: سومین مرحله عملیات بیت ‌المقدس در تاریخ 19 اردیبهشت رخ داد و در نهایت در مرحله چهارم خرمشهر، «شهر خون» آزاد شد و رزمندگان ساعت 10 صبح به خرمشهر رسیدند.

وی افزود: در این عملیات 19 هزار نفر به عنوان اسرای جنگی اسیر شدند و 16 هزار نفر کشته و زخمی از دشمن گرفته شد.

فرمانده سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان برضرورت عدم فراموشی چنین حماسه‌ هایی تاکید کرد و گفت: به فرموده مقام معظم رهبری خرمشهرها در پیش است.

وی با بیان اینکه همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند:" دشمن صف ‌آرایی کرده است و حالت جنگی به خود گرفته است" افزود: در زمینه نظامی جرات نمی ‌کند اقدامی انجام دهند و به همین دلیل اقتصاد ما را هدف گرفته است.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر