logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۸
[ شناسه خبر : ۱۰۵۷۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
استاندار زنجان:

سال 98 به 2000 واحد مسکونی در استان زنجان تسهیلات پرداخت می‌کنیم/ آسفالت 130 روستا در دستور کار قرار می‌گیرد

سال-98-به-2000-واحد-مسکونی-در-استان-زنجان-تسهیلات-پرداخت-می‌کنیم-آسفالت-130-روستا-در-دستور-کار-قرار-می‌گیرد

استاندار زنجان‏ از پرداخت تسهیلات به 2000 واحد مسکونی در استان زنجان‏ خبر داد و گفت: 69 درصد اسناد روستایی صادر شده است.

به گزارش موج رسا; فتح اله حقیقی امروز در دیدار با کارکنان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تبریک سالروز تاسیس این نهاد انقلابی اظهار کرد: بنیاد مسکن نخستین نهاد انقلابی در حوزه سازندگی بوده که به فرمان امام خمینی(ره) تاسیس شده است.

وی با بیان اینکه این نهاد در آغاز با هدف محرومیت زدایی و تامین مسکن برای اقشار کم درآمد تاسیس شد، افزود: امروز شاهد تنوع وظایف بنیاد مسکن هستیم که به یکی از نهادهای موثر تبدیل شده است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه بنیاد مسن امروزه در طرح توسعه عمران روستایی جایگاه ویژه‌ای دارد، ابراز کرد: این نهاد در خصوص تامین مسکن برای اقشار کم درآمد و ایجاد مسکن در روستاها و شهرها جایگاه بسیار مهمی پیدا کرده است.

وی به اجرای طرح هادی در روستاها اشاره کرد و یادآور شد: مقاوم سازی، بهسازی و کمک به بازسازی مناطق آسیب دیده حوادث طبیعی مانند سیل نیز به خوبی از طرف بیناد مسکن دنبال می‌شود.

حقیقی با بیان اینکه بارندگی‌های اخیر به برخی از منازل خشتی روستایی استان آسیب زد، گفت: بنیاد مسکن استان زنجان هم در ارائه طرح روستاهای آسیب دیده عهده دار مسئولیت بوده و هم مقاوم سازی این منازل را برعهده دارد.

وی با تاکید بر توجه به امر آموزش و پژوهش در بنیاد مسکن عنوان کرد: منظومه روستایی طرح مبنی بر اقتصاد روستاها طرح بسیار مهمی بوده که توسط بنیاد مسکن اجرا شده است.

استاندار زنجان با اشاره به توانمندی‌های بنیاد مسکن خاطرنشان کرد: ما نیز در استان زنجان نگاه ویژه‌ای به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی داریم.

وی با بیان اینکه طرح هادی از سال 68 در کشور آغاز شده است، افزود: 98 درصد روستاهای ما طرح هادی دارند که این نشان می‌دهد نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت کارهای خوبی در این حوزه انجام دادند.

حقیقی با اشاره به اینکه 54 درصد طرح هادی در استان اجرا شده و بقیه در حال اجرا است، ادامه داد: استان زنجان نسبت به میانگین کشوری موفق عمل کرده چرا که این میزان در کشور 42 درصد است.

وی با بیان اینکه 54 درصد واحدهای مسکونی در استان زنجان مقاوم سازی شدند، گفت: این در حالی است که متوسط کشوری 41 درصد بوده و استان زنجان در این حوزه نیز عملکرد بهتری داشته است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه 69 درصد اسناد روستایی صادر شده است، عنوان کرد: در سال 98 نیز طرحهای خوبی در دست اجرا داریم که از جمله آن می‌توان به پرداخت وام به 2000 واحد در استان اشاره کرد.

وی با یادآوری آسیب دیدن برخی از منازل روستایی در بارندگی‌های اخیر به موضوع عدم همکاری بانکها در ارائه تسهیلات به این واحدها در گذشته اشاره و تصریح کرد: در گذشته به برخی از این منازل روستایی وام تعلق گرفته بود اما وجود مشکلاتی همچون درخواست سه ضامن کارمند سبب شده بود تا روستاییان نتوانند این وامها را دریافت کنند که ما در جلسه‌ای که با بانکها داشتیم قرار شد تا این مشکل برطرف شود.

حقیقی با بیان اینکه قرار شده با تعیین سهمیه بانکها از سلیقه‌ای عمل کردن در این حوزه خودداری کنند، عنوان کرد: امسال آسفالت 130 روستا را در برنامه داریم که باید طبق نقشه راه ترسیم شده انجام و گزارش آن به مردم ارائه شود.

وی با اشاره به توسعه بوم گردی در روستاها خاطرنشان کرد: در کنار افزایش تعداد پروژه‌های بوم گردی باید دنبال کیفی سازی نیز باشیم و بتوانیم گردشگران و مسافران را به این مناطق ببریم.

استاندار زنجان با اشاره به اقامت 140 هزار نفر در ایام نوروز در استان افزود: بالای 576 هزار بازدید کننده را در این ایام شاهد بودیم و مهمتر اینکه توانستیم ماندگاری مسافران را از 25 ساعت به 48 ساعت افزایش دهیم که این موضوع در سال آینده نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های ماندگار کردن بیشتر مسافران تقویت بومگردی است، ابراز کرد: باید سعی کنیم تا طرح توسعه پایدار منظومه روستایی با رویکرد اقتصاد روستا را کاربردی کنیم.

حقیقی با تاکید بر توجه به آموزش در شهرستانها براساس ظرفیت‌های آن منطقه گفت: رونق تولید را باید از خانه‌ها آغاز کنیم و بنگاه‌های کوچک، متوسط و بزرگ را مورد توجه قرار دهیم که در این راستا نیاز است در هر شهرستانی آموزشهای خاص آن شهرستان انجام شود.

وی در پایان به نقش دهیاران در حفظ طرحهای روستایی اشاره کرد و خواستار تریف مکانیزمهای تشویقی در این زمینه شد.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر