logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۱
[ شناسه خبر : ۱۰۲۰۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون استاندار زنجان:

نتوانستیم در عرضه مرغ رضایت مردم را تامین کنیم/ باید روند توزیع مرغ در استان زنجان را مدیریت کنیم

نتوانستیم-در-عرضه-مرغ-رضایت-مردم-را-تامین-کنیم-باید-روند-توزیع-مرغ-در-استان-زنجان-را-مدیریت-کنیم

معاون استاندار زنجان با اشاره به اینکه در عرضه مرغ نتوانستیم رضایت مردم را تامین کنیم گفت: باید روند توزیع مورد توجه قرار گرفته و در این بخش مدیریت اتفاق بیفتد.

به گزارش موج رسا; فرامرز نیک‌سرشت امروز در جلسه تنظیم بازار استان زنجان با اشاره به فضاسازی در بازار و ایجاد تنش در نبود برخی از اقلام کالا مصرفی اظهار کرد: در فضای 100 درصدی جنگ اقتصادی قرار داریم.

وی با اشاره به اینکه قاعده عرضه و تقاضا چند سال است که اجرا می‌شود و همه کشورها آن را تجربه کردند بیان کرد: با بسته شدن مسیر تبادل کالا قاعده عرضه و تقاضا را با مشکل مواجه کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان میانگین مصرف مرغ استان زنجان سال گذشته در شرایط عادی 25 تن عنوان کرد و افزود: این میزان در اواخر سال به 37 و در اسفند ماه به 51 تن افزایش می‌یافت.

وی با اشاره به اینکه در استان زنجان در تولید مرغ هیچ مشکلی نداریم بیان کرد: در حال حاضر علاوه بر تولید مازاد بر تولید نیز داریم.

نیک‌سرشت خاطر نشان کرد: مرغ با همان قیمت قبلی 11 هزار و 500 تومان در زنجان عرضه می‌شود و مرغداران نیز در تامین مرغ ما را خیلی خوب همراهی می‌کنند.

وی با اشاره به افزایش توزیع مرغ در استان زنجان گفت: در برخی مواقع روزی میزان توزیع مرغ در استان زنجان 70 تن رسیده ولی باز هم تشکیل صف وجود داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان عامل افزایش میزان مصرف مرغ در استان زنجان ناشی از عملیات سوء روانی است بیان کرد: مردم احساس می‌کنند که هفته آینده شاید گوشت مرغ نداشته باشیم.

وی گفت: ما در استان زنجان در بخش تولید مشکلی نداریم و در عرضه نیز با همراهی تولید کننده مواجه هستیم و در بخش عرضه و مکانیزم توزیع موفق نبودیم و این موضوع را می‌پذیریم.

نیک‌سرشت خاطر نشان کرد: در هر مرغ فروشی که صف است در توزیع موفق نیستند و اگر شکایتی وجود داشته باشد باید آنها را اصلاح کرد.

وی گفت: برای حل این مشکلات باید همراهی مردم باشد و از سوی دیگر باید نظارتها افزایش یافته و جلو سوء استفاده‌های احتمای گرفته شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان با اشاره به اینکه نتوانستیم در عرضه مرغ رضایت مردم را داشته باشیم افزود: باید روند توزیع را مدیریت کنیم.

وی خاطر نشان کرد: مرغ تولید شده در زنجان از لحاظ کیفیت و میزان تولید بالا است و هیچ مشکلی از لحاظ تولید در استان نداریم.

نیک‌سرشت با اشاره به توزیع مرغ با قیمت استانهای همجوار در استان زنجان افزود: کسانی که نمی‌خواهند در صف خرید مرغ بایستند و قیمت هم برای آنها مهم نیست و بالاتر از قیمت موجود هم توان خرید را داشته باشد. گفتیم در مراکزی که معین است و از قبل شناسایی شده به اطلاع عموم خواهد رسید و عموما فروشگاه‌های زنجیره‌ای بوده با قیمت نسبت به میانگین قیمت استانهای همجوار عرضه می‌کنیم.

وی بیان کرد: کسانیکه نمی‌خواهند در این چرخه ورود داشته باشند و وقت خرید در زمان صبح را ندارند و حوصله ایستادن در صف را نداشته و در شان خود نمی‌بیند و همچنین به منظور تامین مصارف رستورانها در مکانهای مشخصی این مرغ‌ها عرضه می‌شود.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر