logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۶
[ شناسه خبر : ۳۶۴۵۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه ایجرود:

راهپیمایی روز جهانی قدس بسیار با اهمیت است

راهپیمایی-روز-جهانی-قدس-بسیار-با-اهمیت-است
امام جمعه ایجرود با اشاره به فرا رسیدن روز قدس و دعا برای مردم مظلوم غزه و فلسطین گفت: راهپیمایی امسال در روز جهانی قدس، بسیار حساس و با اهمیت است چرا که موضوع فلسطین، به مسئله مهم جهانی تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حجت‌الاسلام محمد زرینه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان ایجرود در مصلا با اشاره به آیه ۱۱۰ سوره نساء که می‌فرماید «و هرکس کار زشتی کند یا برخود ستم ورزد، سپس از خدا آمرزش بخواهد، خدا را بسیار آمرزنده و مهربان خواهد یافت»، اظهار داشت: گناه، ظلم به خویشتن است، خطاکاران بدانند که راه بازگشت برای آنان باز است و میان استغفار بنده و مغفرت الهی، فاصله‌ای نیست و به عبارت دیگر خداوند نه‌تنها بدی‌ها را می‌بخشد بلکه مهربان هم است. 

بیشتر بخوانید

وی ضمن ارائه مطالب مبسوطی در رابطه خطبه شعبانیه افزود: خداوند عزّوجلّ به عزت خود قسم یاد کرده که نمازگزاران و سجده‌کنند‌ها را عذابی نیست و در روز قیامت ترس آتش مهیب جهنم بر آنان نخواهد بود.

امام جمعه ایجرود در رابطه با معاملات دنیوی و معنوی نیز گفت: در دادوستدهای دنیا کسی که وام می‌گیرد یا بدهکار می‌شود سند ملک، خانه یا چیزی را در گرو می‌گذارد و تا زمانی که آن سند در اختیار شخص دیگری است نمی‌توان کاری با آن ملک یا خانه انجام داد، اما در امور معنوی وقتی گناهی از انسان سر بزند، خداوند رحمان به‌جای مال و ملک، جان شخص را حبس می‌کند و در گرو قرار می‌دهد و جانی که محبوس باشد و آزاد نباشد هیچ کاری از آن ساخته نیست.

خطیب جمعه ایجرود در ادامه خطبه‌ها با ذکر حدیثی از وجود نازنین پیامبر اکرم(ص) گفت: «هر كس ماه رمضان و شب قدر را دريابد ولى آمرزيده نشود، از رحمت خدا دور است».

حجت‌الاسلام زرینه با اشاره به فرا رسیدن شب‌های پُر فضیلت قدر گفت: قدر شب‌های قدر را که با فضیلت‌ترین شب‌های سال، شب تقدیر و تعیین سرنوشت و شب نزول رحمت الهی و آمرزش گناهان هستند باید بدانیم.

وی با تسلیت و تعزیت فرا رسیدن ایام ضربت خوردن و شهادت مظلومانه امام علی(ع) با بیان مطالبی در خصوص برکات محبت و فضائل حضرت امیرالمومنین(ع) و نیز عظمت نهج‌البلاغه گفت: «وحدت کلمه» دغدغه دیگر مولای متقیان امام علی علیه‌السلام بود، جامعه بشری تشنه اسلام علوی و قرآن؛ فضیلت‌نامه امیرالمومنین علی(ع) است.

امام جمعه ایجرود با اشاره به فرا رسیدن ۱۲ فروردین؛ روز جمهوری اسلامی ایران گفت: یوم‌الله دوازدهم فروردین ماه؛ ترجمان «لااله‌الا‌الله» در عصر حاضر است.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران، بت‌های بزرگ را شکسته و ترس و وحشت را از دل مظلومان و مستضعفان برداشته و در دل ستمگران و مستکبران قرار داده است و سرمایه اصلی جمهوری اسلامی ایران و این نظام شکوهمند، حضور مردم عزیز و وفادار در صحنه‌های مختلف است.

حجت‌الاسلام زرینه به فرا رسیدن سیزدهم فروردین ماه روز طبیعت اشاره کرد و گفت: با توجه به همزمانی شب‌های قدر و سالروز شهادت جانسوز امام علی علیه‌السلام با روز طبیعت، مراقب باشیم شرمنده انبیاء، ائمه و شهداء نشویم و خود را مرتکب گناه در این روز نکنیم و حرمت ماه مبارک رمضان را نشکنیم.

خطیب جمعه ایجرود با اشاره به فرا رسیدن روز قدس و دعا برای مردم مظلوم غزه و فلسطین گفت: راهپیمایی امسال در روز جهانی قدس، بسیار حساس و با اهمیت است چرا که موضوع فلسطین، به مسئله مهم جهانی تبدیل شده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر