logo
امروز : سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۴
[ شناسه خبر : ۳۷۱۰۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابهر:

اکرام معلم باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود

اکرام-معلم-باید-به-فرهنگ-عمومی-تبدیل-شود
مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابهر گفت: در صیانت از شأن و جایگاه معلم خود معلم، وزارت آموزش و پرورش و هم دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی وظیفه دارند و اکرام معلم باید به صورت یک فرهنگ عمومی درآید.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» مجید مرادی در خطبه‌های پیش از نماز جمعه شهر صائین‌قلعه گفت: گرامی مي‌داريم ياد و خاطره  معلمان بزرگ تاريخ و ياد می‌کنيم از معلم بزرگ استاد شهيد مرتضی مطهری و همچنين هفته بزرگداشت مقام معلم را پیشاپیش خدمت فرهنگيان فرهيخته تبريک و تهنيت عرض می‌کنیم.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به ارزش و جایگاه معلم در احادیث و راویات ائمه معصومین و در کلام مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند: معلم تعیین‌کننده بوده و تاثیرگذارترین عنصر فرهنگی است و معلمان، لشگر عظیم فرهنگی و افسران سپاه پیشرفت کشور هستند.

مرادی افزود: در صیانت از شأن و جایگاه معلم خود معلم، وزارت آموزش و پرورش و هم دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی وظیفه دارند و اکرام معلم باید به صورت یک فرهنگ عمومی درآید.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابهر با بیان اینکه همه باید بدانند خرج کردن برای آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری و ساخت زیربناهاست تصریح کرد: خروجی آموزش و پرورش باید انسان‌هایی مؤمن، خردمند، اندیشمند، منصف، منضبط و در یک کلام متخلق به اخلاق اسلامی باشد.

 مرادی با اشاره به اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: از هیأت امنای مساجد، اولیای دانش‌آموزان تمنا داریم ما را در ایجاد پیوند میان منزل مدرسه و مسجد را یاری کنند تا بتوانیم با یاری یکدیگر دانش‌آموزان تمام ساحتی تربیت کنیم.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: اميد آنکه ما خادمان عرصه تعليم و تربيت بتوانيم رهروان پاک بزرگان دين خود باشيم، زيرا مهمترين رسالت پيامبر عاليقدر الهی رشد انسان است و امروزه کارگزاران اصلی تعليم و تربيت، معلمانند و مدرسه بعد از کانون گرم خانواده، مهد پرورش استعدادها، مرکز تمرين آداب اجتماعی، کانون بروز خلاقيت‌ها و کارگاه ساختن شخصيت نسل‌ها است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر