logo
امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۳
[ شناسه خبر : ۳۵۶۴۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
وقتی که مصوبات مجلس گره از کار مردم باز می‌کند_6؛

جذب معلمان حق‌التدریس در آموزش و پرورش زنجان

جذب-معلمان-حق‌التدریس-در-آموزش-و-پرورش-زنجان
طبق مصوبه مجلس در سال ۸۸ نیرو‌های آموزش و پرورش، نهضت و حق‌التدریس و خرید خدمات تعیین تکلیف شدند و براساس این قانون 57 نفر نیروی خرید خدمات نیز جذب آموزش و پرورش استان زنجان شدند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»  15مهر ماه ۱۳۸۸ بود که قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش در جلسه علنی پانزدهم مهرماه ۱۳۸۸ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۳/۷/۱۳۸۸ به تأیید شورای نگهبان رسید این قانون مشتمل بر ۱۴ ماده و هشت تبصره بود.

بیشتر بخوانید

در ماده اول این قانون آمده است: در اجراء جزء (۲) بند (و) ماده (۱۴۵) قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و بند (ج) ماده (۲۴) قانون مدیریت خدمات کشوری، دولت موظف است از تاریخ تصویب این قانون حداکثر ظرف پنج سال نیروهای حق التدریس، نهضت سوادآموزی، مربیان پیش دبستانی و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را تا به شرح مندرج در این قانون و با رعایت ماده (۴۶) قانون مدیریت خدمات کشوری و شرایط عمومی استخدامی کشور به استخدام آموزش و پرورش درآورد.

 همان طور که بیان شد این قانون دارای ۱۴ ماده و هشت تبصره است که در سایت مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی کامل و دقیق بیان شده است و اما این قانون از همان زمان ابلاغ لازم‌الاجرا بود و در استان زنجان نیز به اجرا درآمد. 

جذب ۵۷ نفر معلم حق‌التدریسی در آموزش و پرورش زنجان 

در این راستا محسن روزبان معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان، در گفتگو با خبرنگار موج‌رسا اظهار داشت: طبق مصوبات و قانونی که در مجلس شورای اسلامی وضع شد مبنی بر قانون تعیین تکلیف نیرو‌های آموزش و پرورش، نهضت و حق‌التدریس و خرید خدمات؛ 57 نفر نیروی خرید خدمات بر اساس سابقه کاری که داشتند در آموزش و پرورش استان جذب شدند. 

روزبان گفت: 15 نفر از کسانی که سهمیه ایثارگری برخوردار بودند بر اساس قانون تعدیل وضعیت استخدام شده و جذب شدند.

وی اذعان کرد: یک هزار و ۲۰۰ نفر از افرادی که قبل سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ سابقه داشتند نیز جذب شدند.

وی با بیان اینکه جذب نیرو به دو صورت از طریق دانشگاه فرهنگیان و آزمون آموزش و پرورش انجام شد اذعان کرد: ۴۵۳ نفر فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان، ۳۲۳ نفر آموزگار ابتدایی و استثنایی و ۳۱۵ نفر دبیر جذب آموزش و پرورش شدند. 

معاون آموزش و پرورش با بیان اینکه طی سال‌های اخیر تا به حال نتیجه‌هایی موفقیت آمیزی گرفتیم و توانستیم نیروی‌های کمی و کیفی بهتری را جذب کنیم و کانون‌های ارزیابی تشکیل داده شد گفت: در آزمون ابتدایی 60 درصد مصاحبه، 40 درصد کتبی و آزمون دبیری 40 درصد مصاحبه، 60درصد کتبی صورت پذیرفت، این درصد در سال‌های گذشته پایین‌تر بود ولی در سال پیشرو درصد را افزایش داده و حساسیت کار را بالا برده و زیر نظر اساتید مطرحی که در کشور داشتیم دوره گذراندند.  

روزبان با بیان اینکه معلمان خرید خدمات، منابع انسانی آموزش و پرورش محسوب می‌شوند گفت: در استخدام معلمان خرید خدمات بنا به قانون، راهی جز شرکت در آزمون استخدامی برای تبدیل وضعیت این همکاران وجود ندارد هر چند که پیشنهاد شده است که امتیازهایی برای رشته و سابقه تدریس آنها در نظر گرفته ‌شود.  

وی با بیان اینکه برای جذب نیرو در استان زنجان آزمون استخدامی صورت خواهد گرفت گفت: اواخر سال 1402 دو آزمون در حال اجرا هستند که ثبت‌نام آنها خاتمه یافت که شامل آزمون آموزگاری، دبیری و هنرآموزی بودند.  

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه سال گذشته وزارت آموزش و پرورش طبق تعهدی که به سازمان استخدامی کشور داد، توانست مجوز اجرای آزمون بگیرد تصریح کرد: اگر ثبت نام کنندگان در آزمون ورودی قبول نشوند سال آینده این افراد را بعنوان نیروی خرید خدمات نباید قبول کنیم و این نفرات باید تلاش کنند تا در آزمون قبول شوند، در صورت عدم قبولی حق اعتراض ندارند.  

وی در ارتباط با انتشار دفترچه مشاغل کیفیت بخشی و پرورشی که شامل نیروهای پرورشی، مربی ورزش، مربی امور تربیتی و مربی بهداشت است تأکید کرد: 419 نفراز این آزمون برای سال تحصیلی جدید و تعداد کل 1156 نفر از طریق آزمون 1403 جذب خواهیم داشت.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر