logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۹
[ شناسه خبر : ۸۷۷۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
گزارش

تلاش بسیج سازندگی برای محرومیت زدایی و کارآفرینی/ احداث و مرمت سازی 620 پروژه محرومیت زدایی در استان زنجان

تلاش-بسیج-سازندگی-برای-محرومیت-زدایی-و-کارآفرینی-احداث-و-مرمت-سازی-620-پروژه-محرومیت-زدایی-در-استان-زنجان

با هدف محرومیت زدایی و کمک به محرومین همه ساله در ایام مختلف سال جوانانی تحصیل کرده از دانش آموز گرفته تا دانشجو همه با همان لباسهای خاکی جهادگران دوران جبهه‌ها، راه جهادی دیگر را در قالب گروه های جهادی پیش می‌گیرند.

به گزارش موج رسا; بسیج سازندگی از سال 1379به دستور مقام معظم رهبری به منظور استفاده از نیرو و نشاط جوانان در امور سازندگی و اوقات فراغت فراهم شده که تاکنون در عرصه‌های مختلف اعم از جهاد کشاورزی منابع طبیعی و آبخیزداری، آموزش و پرورش‌، کمیته امداد، محیط زیست،بهداشت و درمان، نیروی انتظامی و غیره فعالیت داشته و اقشار مختلف دانش آموز، دانشجو و سایر افراد از تحصیلات مختلف، حتی کسانی که فقط در حد خواندن و نوشتن سواد دارند در این سازمان فعالیت می کنند.سازندگی جز با کار و ابتکار امکان پذیر نیست، لذا باید فعالیت خود را در این عرصه بیشتر نموده و جایگاه‌های مستعد سازندگی را شناسایی و برای آن برنامه ریزی کرد.

عرصه‌های فعالیت طرح سازندگی شامل عرصه بهسازی و زیباسازی و مرمت مدارس،منابع طبیعی و آبخیز داری،خدمات بهداشتی و درمانی، خدمات عمرانی و  آبادانی روستایی خدمات علمی آموزشی خدمات حمایتی است و از اهداف این طرح می توان به غنی سازی اوقات فراغت جوانان در عرصه های سازندگی ، رسیدگی به مناطق محروم و سازندگی کشور و خدمات رسانی به مناطق محروم و روستاها،کمک به دولت در امر سازندگی کشور(محرومیت زدایی،توسعه و اشتغال کاهش و صرفه جویی در وقت و هزینه)اشاره کرد.

بسیج سازندگی استان زنجان از ابتدای تاسیس آن در استان فعالیت‌های برجسته‌ای در سطح استان در جهت رفع محرومیت در مناطق محروم استان به ویژه در روستاها انجام داده است.

اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در مناطق محروم

فرهاد امندی رئیس بسیج سازندگی استان زنجان به عملکرد سازمان بسیج سازندگی از بدو تاسیس این سازمان از سال 79 تا به امروز به موج رسا گفت: در این مدت 620 پروژه (با همکاری قرارگاه محرومیت‌زدایی دستگاههای همکار و خیرین و مردم) احداث و مرمت سازی شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های این سازمان در مناطق محروم افزود: فعالیت‌های این سازمان در بخش مسجد، مدرسه،آبرسانی شرب و کشاورزی، خانه بهداشت، خانه محروم، خانه عالم، غسالخانه، زمین‌های ورزشی و غیره بوده است.

رئیس بسیج سازندگی استان زنجان با اشاره به فعالیت اردوهای جهادی هجرت 3( با همکاری اقشار مختلف بسیج و دستگاه‌های همکار) بیان کرد: در قالب این اردوها اقدامات ساماندهی و تشکیل ۱۹۲ گروه جهادی اقشار مختلف، فعالیت بیش از ۷۰ هزار و ۸۰۰ نفر از بسیجیان اقشار مختلف در اردوهای جهادی طرح هجرت ۳ با همکاری دستگاه ها و سایر ادارات انجام شده است.

وی با بیان اینکه در همین راستا مرمت و زیبا سازی بیش از ۱۱۰۰ مدرسه با همکاری آموزش و پرورش انجام شده است ابراز کرد: همچنین 700 تیم پزشکی به مناطق مختلف محروم استان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اعزام شده است.

امندی همچنین با اشاره به اجرای طرح سوادآموزی برای بیش از دو هزار نفر با همکاری نهضت سواد آموزی در سطح استان بیان کرد: همچنین توسط اردوهای جهادی طرح هجرت ۳ اقدامات البسته( تولید و توزیع بیش از ۱۵ هزار مورد البسه ویژه گروه های جهادی) و کارگاههای آموزشی و فرهنگی پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر برای بیش از ۲۰۰ هزار نفر برگزار شده است.

وی در ادامه با اشاره به خدمات رسانی سازمان بسیج سازندگی( با همکاری قرارگاه محرومیت زدایی سپاه، خیرین، مردم و دستگاه های اجرایی متولی) عنوان کرد: در این راستا نیز تهیه و توزیع ۲۵0۰ بسته بهداشتی و کمک های اولیه در مناطق محروم، ۱۰۰ مورد جهیزیه ویژه زوج های جوان و توزیع بسته‌های معیشتی ویژه محرومین بیش از ۵۰۰۰ مورد تهیه و توزیع بسته‌های نوشت افزار کامل بیش از 2 هزار انجام شده است.

وی با اشاره به تهیه و توزیع بیش از هزار مورد البسه ویژه محرومین در سطح استان افزود: همکاری با کمیته امداد در برگزاری برنامه‌های مشترک از قبیل جشن عاطفه ها و جشن نیکوکاری و غیره (نیرو نیروی انسانی و خودرویی) از دیگر برنامه‌های این سازمان در سطح استان زنجان است.

نقش سازمان بسیج سازندگی در حوزه اقتصاد مقاومتی

رئیس بسیج سازندگی استان زنجان در ادامه با اشاره به فعالیت سازمان بسیج سازندگی در حوزه اقتصاد مقاومتی ابراز کرد: با همکاری بانک مهر اقتصاد پرداخت ۳۳ میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای فعالان و مجریان طرح‌های اقتصاد مقاومتی، صنایع دستی، تبدیلی و بسته بندی برای سه هزار طرح در سطح استان زنجان انجام شده است.

وی با بیان اینکه در این حوزه کارگاهها و کلاسهای آموزشی، ترویجی و جهادی برای بیش از ۲۰ هزار نفر (با همکاری با همکاری فنی و حرفه ای و جهاد کشاورزی) در استان برگزار شده است افزود: نمایشگاه و فروشگاه اقتصاد مقاومتی به منظور کمک به معرفی و فروش محصولات تولیدی فعالان اقتصاد مقاومتی ۲۵ مورد نیز توسط این سازمان انجام شده است.

عرصه فعالیت بسیج سازندگی در حوزه حوادث غیرمترقبه

امندی با اشاره به اینکه سازمان بسیج سازندگی در حوزه حوادث غیرمترقبه نیز فعالیت دارد عنوان کرد: در این حوزه احداث ۲۱ واحد مسکونی در منطقه زلزله زده اهر، استان آذربایجان شرقی ۶ ماهه دوم سال ۹۱ با همکاری قرارگاه محرومیت زدایی سپاه، خیرین و مردم، بنیاد مسکن و سایر ادارات انجام شده است.

وی با اشاره به فعالیت سازمان بسیج سازندگی استان زنجان در خدمات رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه افزود: احداث ۱۵ واحد مسکونی در منطقه زلزله زده سرپل ذهاب استان کرمانشاه، ۱۵۰ دستگاه کانکس، ۲۰۰ تخته پتو، دو هزار تخته پتو، توزیع یک هزار قطعه اسباب بازی، ۲۰۰۰ بسته مواد غذایی (برنج، کنسرو، روغن و غیره) تهیه و توزیع 15 هزار پرس غذای گرم از دیگر اقدامات این سازمان در استان کرمانشاه بود.

//ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر