logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۱۹
[ شناسه خبر : ۷۲۷۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاد اخلاق:

اثرات لقمه حرام و کم و زیاد کردن حقوق مردم به تدریج مشخص می‌شود/ والدین در تربیت فرزندان نقش اساسی دارند

اثرات-لقمه-حرام-و-کم-و-زیاد-کردن-حقوق-مردم-به-تدریج-مشخص-می‌شود-والدین-در-تربیت-فرزندان-نقش-اساسی-دارند

استاد اخلاق با تاکید بر کسب روزی حلال گفت: اثرات منفی لقمه حرام، حقوق‌های نجومی و کم و زیاد کردن حقوق مردم به تدریج مشخص می‌شود.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی شامگاه شنبه در کارگاه آموزشی والدین آگاه؛ فرزندان موفق با تاکید بر کسب روزی حلال اظهار کرد: روزی حلال در تربیت فرزندان اثر مثبتی داشته و آنها را افراد صالح بار می‌آورد.

وی با اشاره به وجود برخی روایات در خصوص مراقبت والدین نسبت به رفتارهایشان ابراز کرد: قرآن و سخنان اهل بیت بر اساس وحی است، این در حالی است که غربی‌ها در مسائل مختلف از جمله تربیت فرزندان بر اساس تجربه سخن می‌گویند و اگر مسئله‌ای را با حواس پنجگانه درک نکنند نمی‌توانند راجع به آن نظر دهند.

استاد حوزه و دانشگاه به ماجرای آدم و حوا اشاره و خاطرنشان کرد: خوردن میوه ممنوعه آدم و حوا را از بهشت بیرون راند، ریشه بی‌حجابی و بدحجابی خوردن لقمه حرام است و انجام محرمات و خلاف اخلاق برخورد کردن آثار سوء دارد.

وی با اشاره به آثار لقمه حرام عنوان کرد: لقمه حرام، حقوق‌های نجومی و کم و زیاد کردن حقوق مردم اثرات منفی دارد که به تدریج خود را نشان می‌دهد‌

حجت‌الاسلام آقاتهرانی با بیان اینکه خوردن مال یتیم همانند خوردن آتش است، ادامه داد: حلال و حرام باید در همه شغلها مورد توجه جدی باشد و نباید نسبت به آن بی تفاوت بود.

وی با اشاره به اهمیت پرداخت خمس افزود: روزی حلال در گرو صداقت و راستی است و برای دفع مال‌های حرام که ناخواسته وارد زندگی ما شدند بهتر است مبلغی را به عنوان رد مظالم کنار بگذاریم.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه باید در مسائل مالی با دیگران آنگونه رفتار کنیم که دوست داریم با خودمان رفتار شود، گفت: در معامله یک شیئ را نشان دادن و چیز دیگری عرضه کردن تدلیس است که حتی تبلیغات نادرست نمایندگان در زمان انتخابات نیز شامل این موضوع می‌شود.

وی نقش والدین در تربیت فرزندان را مهم و اساسی خواند و تصریح کرد: اگر اختلاف نظری بین پدر و مادر وجود دارد باید آن را در خفا برطرف کنند.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر