logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۶
[ شناسه خبر : ۷۲۰۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
در کارگروه بانوان و خانواده استان زنجان مطرح شد؛

برگزاری جشنواره مادران نمونه استان زنجان/ فعالیت دستگاه های اجرایی در حوزه زنان ارزیابی می شود

برگزاری-جشنواره-مادران-نمونه-استان-زنجان-فعالیت-دستگاه-های-اجرایی-در-حوزه-زنان-ارزیابی-می-شود

مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری زنجان گفت: مهرماه سال جاری جشنواره مادران نمونه استان زنجان با حضور مسئولان برگزار می شود.

به گزارش موج رسا; ماهرخ بلوری در اولین جلسه کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان زنجان با تسلیت ایام ارتحال امام خمینی (ره) و سالروز شهادت امام علی (ع) اظهار داشت: امیدوارم با الگو پذیری از این افراد شاهد جامعه پویا باشیم

وی افزود: جمعیت استان زنجان در سال ۹۵ یک میلیون و ۵۷ هزار و۴۶۱ نفر است و توزیع جمعیت زنان به مردان ۴۵ به ۴۹ است.
این مسئول ادامه داد: نسبت طلاق به هر صد ازدواج دراستان ۲۲.۴ در استان است و در صد دانشجویان درحال تحصیل استان نیز ۶۱.۳ درصد است.
بلوری بیان داشت: جشنواره مادران نمونه مهر ماه سال جاری در زنجان برگزار می شود و بر اساس شاخص ها این افراد معرفی می شوند.
وی گفت: با۱۰۰ دستگاه اجرایی استان برای بکارگیری بانوان مکاتبه شده است که ۷۶ دستگاه جواب مکاتبه را داده اند.
این مسئول افزود: در سال گذشته جلسات کارگره برگزار و از ۳۱ مصوبه ۸۰ درصد محقق شده است.
مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری زنجان بیان داشت: ۵۱ برنامه در سال جاری پیش بینی شده است و برنامه ریزی های لازم در این زمینه انجام می شود که تهیه سند وضعیت زنان و خانواه استان، ارائه خدمات و طرح ملی خانواده از برنامه های امسال محسوب می شود.
"شعبانی"؛معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان نیز در این جلسه اظهار داشت: خانواده از مهمترین نهادهای جامعه محسوب می شود که برای جلوگیری  از آسیب پذیری جامعه باید به نقش خانواده توجه ویژه ای شود.
وی با بیان اینکه خانواده مهمترین نهاد تغذیه کننده جامعه است،گفت:کارشناسان انحراف، بهنجاری یا نابهنجاری جامعه را از خانواده می دانند.

این مسئول خاطرنشان کرد: خانواده مهمترین عامل اجتماعی شدن محسوب می شود و در واقع حلقه واسطه بین فرد و جامعه است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان ادامه داد: اگر نهاد خانواده آسیب ببیند جامعه دچار آسیب می شود باید بتوانیم با کاربردی کردن جلسات برنامه ریزی های لازم در این زمینه انجام شود.
شعبانی با اشاره به تنظیم اسناد نهاد خانواده در استان زنجان، گفت: باید توجه شود در این زمینه دوباره کاری نشود.

وی تدوین این سند بر اساس واقعیت های موجود را خواستار شد و بیان داشت: نباید اینگونه باشد که وقت و هزینه صرف شود و در نهایت سند ضعیف ارائه شود.
این مسئول برضرورت توجه به وضع موجود استان در تدوین و برنامه ریزی سند تاکید کرد و گفت: دستگاه های اجرایی در تدوین سند همکاری کنند.

این مسئول برضرورت توجه به افتخارات و داشته ها در این سند تاکید کرد و بیان داشت: ضمن توجه به این افتخارات باید شاخص هایی که عقب بوده یا کمبود داریم، مورد توجه باشد.
وی تدوین این سند را کار علمی و پیچیده عنوان کرد و گفت:از همه افکار در تدوین سند به استفاده شود، کمبود زمان دلیل بر تدوین عجولانه سند نیست.

 شعبانی با اشاره به اختصاص بودجه 100 میلیون تومانی برای این سند،بیان داشت: باید دستگاه های اجرایی در ارائه نظرات کمک کنند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان خواستار توجه دستگاه های اجرایی به بر نامه های حوزه زنان شد و خاطرنشان کرد: باید فعالیت دستگاه های اجرایی ارزیابی شود تا نتایج مطلوبی حاصل شود.
وی با اشاره به نتایج پژوهشی در زمینه جهانی شدن برضرورت توجه به آسیب های این حوزه تاکید کرد و افزود: خروجی این نوع مطالعات باید در دانشگاه ها و در قالب میزگردها مورد بحث قرار گیرد.

این مسئول برضرورت حمایت از پژوهش ها در زمینه خانواده و بانوان تاکید کرد و گفت: زنگ خطرهای پیش روی زنان باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به اجرای طرح توان افزایی و تاب آوری در فاز اول که به آموزش های مردم محلی می پردازد،گفت: باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان ازپالایش سازمان های مردم نهاد خبرداد و گفت:باید کارکرد واقعی این سمن ها مورد توجه قرار گیرد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر