logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۷:۳۳
[ شناسه خبر : ۷۱۹۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان خبر داد

تصادفات جاده ای تهدیدی جدی برای کاهش جمعیت حیات وحش زنجان

تصادفات-جاده-ای-تهدیدی-جدی-برای-کاهش-جمعیت-حیات-وحش-زنجان

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: تصادفات جاده ای یکی از اصلی ترین تهدیدات حیات وحش است که متاسفانه در مناطق تحت مدیریت بیشتر شاهد آن هستیم.

به گزارش موج رسا; سیدرضا موسوی مشکینی از تهدید حیات وحش بواسطه وقوع تصادفات جاده ای در مناطق حفاظت شده استان خبر داد و اظهار کرد: جاده های بین شهری، روستایی و حتی جاده مزارع کشاورزی یکی از تهدیدهای حیات وحش است که مرگ تعداد قابل توجهی از گونه های مختلف جانوری به سبب تردد وسائط نقلیه به دنبال دارد.

وی تاکید کرد: ضروریست در مناطق حفاظت شده با ایجاد زیر گذر و معبر جهت عبور حیات وحش و نصب تابلوهای هشدار دهنده در مجاورت جاده ها از تهدیدات جلوگیری کرد.

موسوی مشکینی ادامه داد: از تمامی رانندگان که در جاده ها تردد دارند درخواست داریم با توجه به احتمال عبور گونه های مختلف حیات وحش از جاده ها توجه لازم را برای جلوگیری از تصادف با حیات وحش بویژه شب ها داشته باشند و با احتیاط بیشتر رانندگی کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه بیشتر تلفات جاده ای حیات وحش در استان زنجان در دشت اهوان سهرین بوده است گفت : با توجه به عبوریکی از جاده های پر تردد استان استان از داخل منطقه حفاظت شده سرخ آباد (دشت آهوان سهرین )همه ساله شاهد تلفات زیادی از حیات وحش بویژه آهوان در این منطقه هستیم

وی بیان کرذ: متاسفانه باگسترش راه های ارتباطی، تغییر کاربری های غیر مجاز ،توسعه شهرها و روستاها ، افزایش وسائط نقلیه وتوسعه صنعتی زیستگاه حیات وحش به صورت جزیره ای شده و محل زندگی جانوران ناامن شده است.

//س

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر