logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۲
[ شناسه خبر : ۷۱۲۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون مشارکتهای مردمی بهزیستی استان زنجان:

134 کودک تحت پوشش طرح حامی در بهزیستی استان زنجان هستند

134-کودک-تحت-پوشش-طرح-حامی-در-بهزیستی-استان-زنجان-هستند

معاون مشارکتهای مردمی بهزیستی استان زنجان گفت: 134 کودک تحت پوشش طرح حامی در بهزیستی استان زنجان هستند.

نعمت ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: در این طرح افراد خیر و نیکوکار با هماهنگی دفتر مشارکت های مردمی بهزیستی و با انتخاب خانواده تحت پوشش ماهیانه مبلغی بشماره حساب خانواده جهت هزینه های جانبی اعم از درمان ، تحصیلی ، پوشاک و.. واریز می کنند.

وی ادامه داد: با استفاده از طرح حامی کودک بی سرپرست و یا بد سرپرست به خیری معرفی و شماره حسابی برای آنها ایجاد می شود که کمک های خیران به آن واریز می شود و با توجه به این طرح معاونت مشارکت های مردمی مشخصات تمامی کودکان و شماره حسابی به اسم کودک ایجاد کرده و در اختیار فرد حامی قرار می دهد که ماهانه و یا سالانه مبلغی به حساب آنها واریز شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه سازمان بهزیستی بر اساس مواد ۲۹ و ۳۱ قانون اساسی خدمت رسانی به چهار قشر از جامعه شامل سالمندان، معلولان، زنان بی‌سرپرست و آسیب دیدگان اجتماعی را بر عهده دارد خاطر نشان کرد: دیگر آحاد جامعه و عموم مردم می توانند با مراجعه به معاونت مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی و دریافت مشخصات کودکانی که نیازمند پشتیبانی هستند، ماهانه و یا سالانه مبلغی را به حساب این کودکان واریز نمایند.

معاون مشارکتهای مردمی بهزیستی استان زنجان با اشاره به تعداد 134 کودک تحت پوشش طرح حامی در بهزیستی استان زنجان تصریح کرد: مردم خیر و نیکوکار استان زنجان در پایان ماه مبارک رمضان سال گذشته یک میلیارد و ۶۴۵ میلیون ریال در قالب کمک های نقدی و غیر نقدی به مددجویان بهزیستی کمک کردند.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین رویکردهای بهزیستی این است که کودکان در خانواده‌ها نگهداری شوند و این مهم است که تحت پوشش طرح حامی قرار بگیرند تا ازطریق خیرین و نیکوکاران برای مسایل تربیتی، تحصیل، اشتغال و ازدواج تحت حمایت و پشتیبانی شوند.

ملکی یادآور شد: تعداد 18 کودک در شهرستان ابهر ، 28 کودک در شهرستان طارم ، تعداد 8 کودک در شهرستان خدابنده ، تعداد 5 کودک در شهرستان خرمدره ، تعداد 5 کودک در شهرستان ایجرود و 3 کودک در شهرستان ماهنشان تحت طرح حامی قرار گرفته اند و ماهیانه مبالغی از 500 هزار ریال به بالا به حساب آنان توسط خیرین  واریز می‌شود.

وی گفت: نیت خیرین نشات گرفته از اصول اسلامی و قرآنی است که با دل و جان برای توسعه خدمات رسانی به افراد نیازمند و بی سرپرست این حرکت بزرگ را انجام می دهند که اجرشان در باقیات و صالحات محفوظ خواهد ماند.

وی افزود : یک خیر طارمی نیز با مراجعه به بهزیستی 5 خانواده نیازمند و تحت پوشش را بصورت مادام العمر مورد حمایت قرار داده و ماهیانه مبلغ مشخصی را در جهت هزینه های تحصیلی ، تهیه پوشاک ، معاش و سایر نیازهای مورد نظر آنان  مورد حمایت خود قرار داد.

وی بیان کرد: عموم مردم می توانند بانیت عام یا خاص کمک های خود را به شماره حساب 210091434524111 بانک توسعه تعاون واریز نمایند و این مبالغ در راستای کمک به معلولین ،ایتام ،زنان سرپرست خانوار ،خانواده های بی بضاعت و.....هزینه می گردد.

گفتنی است یک خیر فرهنگی نیز با حضور در مرکز شیرخوارگاه بهزیستی و مرکز نگهداری فرزندان معلول با اهداء 315 شاخه گل به فرزندان از آنان دلجوئی کردند.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر