logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۹
[ شناسه خبر : ۶۹۳۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس انجمن مددکاری اجتماعی کشور:

60 هزار مددکار اجتماعی در کشور نیاز داریم/ تعداد کودکان کار در کلانشهرها بیشتر است

60-هزار-مددکار-اجتماعی-در-کشور-نیاز-داریم-تعداد-کودکان-کار-در-کلانشهرها-بیشتر-است

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی کشور گفت: 60 هزار مددکار اجتماعی در کشور نیاز داریم.

به گزارش موج رسا; سید حسن موسوی چلک امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه 60 هزار مددکار اجتماعی در کشور نیاز داریم، اظهار کرد: در حال حاضر حدود 10 هزار مددکار اجتماعی در کشور فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بخشی از مراکز بازپروری معتادان تحت نظر بهزیستی و بخش دیگر زیر نظر وزارت بهداشت آغاز به‌کار کرده‌اند، ابراز کرد: تمام تلاش‌مان را برای ارتقا کیفیت این مراکز به کار خواهیم گرفت که خوشبختانه رضایت از خدمات ارائه شده در مراکز بازپروری معتادان افزایش یافته است.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی کشور با بیان اینکه بسیاری از پست‌های مددکاری اجتماعی توسط افراد غیرمتخصص پر شده است، عنوان کرد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی با حوزه‌هایی سر و کار داریم که موضوع ثابتی نیستند و باید در حوزه مددکاران اجتماعی خود را به روز کنیم که این اقدام باید در دانشگاه‌ها با تغییر سرفصل‌ها و در سازمان‌های اداری با برگزاری دوره‌های ضمن خدمت انجام گیرد.

موسوی چلک با بیان اینکه موضوع طلاق را یک پدیده اجتماعی مهم است، خاطرنشان کرد: مشاوره قبل  از ازدواج بسیار می‌تواند در جلوگیری از طلاق موثر باشد و از آمار طلاق بکاهد.

وی با تاکید بر آموزش ازدواج و زندگی زناشویی در خانواده و مدرسه ادامه داد: این آموزش‌ها در آموزش و پرورشی امکان‌پذیر است که اولویت مهم آن امور اجتماعی باشد.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی کشوربا اشاره به اینکه آمار درستی از ثبت کودکان کار در کشور وجود ندارد، اظهار کرد: سیستمی برای ثبت این آمار وجود ندارد،اما باید گفت که تعداد کودکان کار در کلانشهرها بیشتر است.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر