logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۸
[ شناسه خبر : ۶۸۸۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان زنجان:

5 بنای غیر‌مجاز در اراضی کشاورزی استان زنجان قلع و قمع شد

5-بنای-غیر‌مجاز-در-اراضی-کشاورزی-استان-زنجان-قلع-و-قمع-شد

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به جلوگیری از ساخت‌ و ساز‌ها در اراضی کشاورزی گفت: 5 بنای غیر‌مجاز در اراضی کشاورزی استان زنجان قلع و قمع شد.

جمال انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: به منظور حفظ و حراست از اراضی کشاورزی به عنوان منابع ملی و حیاتی در تامین امنیت غذایی و در راستای اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی ۵ مورد رای قطعی قلع و قمع صادره از مراجع قضایی با حضور نماینده دادستان و استانداری و همکاری و تعامل نیروی انتظامی در شهرستان خدابنده اجرا شد.

وی تصریح کرد: با اجرای این حکم بیش از یک هزار متر مربع از اراضی تغییر کاربری یافته زراعی و باغی شهر قیدار اعاده و به وضع سابق برگشت.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به فعالیت سود جویان در عرصه ساخت و ساز غیر مجاز بیان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی بایستی برای ارائه هر گونه پذیره در اراضی کشاورزی از متقاضیان مجوز کمیسیون تبصره یک ماده یک را أخذ و یا در غیر این صورت متقاضی را برای مراجعه به مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان راهنمایی کنند.

وی با اشاره به حفاظت از اراضی کشاورزی در سطح استان زنجان افزود: برخورد با ساخت و ساز‌های غیرمجاز در زنجان افزایش یافته است.

انصاری تصریح کرد: آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی گسترده با مضمون اهمیت و ضرورت حفاظت از اراضی کشاورزی، سبب کاهش قابل توجه روند تغییر کاربری‌های غیر مجاز اراضی زراعی و باغی در استان زنجان شده است.

وی ابراز کرد: هر سال برای فرهنگ‌سازی در راستای اهمیت حفاظت از اراضی کشاورزی در میان آحاد جامعه و جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز در استان زنجان، اطلاعات و نکات لازم به روش‌های مختلف مختلف از جمله بروشور، پوستر، بنر و برگزاری کلاس‌های آموزشی و توجیهی، اطلاع‌رسانی می‌شود.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به دریافت گزارشات مردمی از طریق سامانه 131 افزود: بهره‌برداران بخش کشاورزی در مناطق مختلف استان، باید پیش از هرگونه تغییر کاربری در اراضی زراعی و باغی خود، با مراجعه به جهاد کشاورزی شهرستان مربوطه نسبت به اخذ مجوز تغییر کاربری اقدام کنند.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر