logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۱
[ شناسه خبر : ۶۸۵۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

اجتماعی سازی سلامت مهمترین برنامه دانشگاه علوم پزشکی زنجان است/ بانوان بهترین سفیران سلامت

اجتماعی-سازی-سلامت-مهمترین-برنامه-دانشگاه-علوم-پزشکی-زنجان-است-بانوان-بهترین-سفیران-سلامت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت: در سال جاری محوری ترین موضوع اجتماعی سازی سلامت است و در این زمینه اقدامات لازم انجام می شود.

پرویز قزلباش در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: بانوان نقش بسیار بزرگی در جامعه امروز دارند و وظیفه داریم به سلامت بانوان به صورت جدی بپردازیم.

وی با اشاره به اینکه بانوان نقش بسیار مهمی در امر سلامت جامعه دارند، خاطرنشان کرد: مجمع سلامت استان اسفند ماه سال گذشته با حضور نهادهای دولتی و غیر دولتی برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان ادامه داد: در این مجمع اولویت های حوزه سلامت در نظر گرفته و در قالب 10 محور بررسی  و شعار سال برای مجمع سلامت انتخاب شد.

قزلباش خاطرنشان کرد: در سال جاری محوری ترین موضوع اجتماعی سازی سلامت است و در این زمینه اقدامات لازم انجام می شود.

وی برضرورت شناسایی توانمندی های خارج از وزارت بهداشت تاکید کرد و گفت: این توانمندی ها باید در راستای ارتقای سلامت مردم به کار گرفته شود.

این مسئول بیان داشت: حوزه سلامت وسیع بوده و شامل حوزه های جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان با بیان اینکه فقر، بیکاری، اعتیاد، طلاق در حیطه سلامت قرار می گیرند،افزود: اعتقاد دارم یک خیر مدرسه ساز هم فعال حوزه سلامت است چرا که با فراهم کردن زمینه آموزش،به بهبود شاخص های سلامت کمک می کند.

قزلباس بانوان جامعه را بهترین سفیران سلامت عنوان کرد و گفت: این قشر دارای توانمندی های و سواد بالایی بوده و آموزش های وسیع تری را دنبال می کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از محوری ترین کارهای حوزه سلامت این است که از توانمندی بانوان در زمینه اجتماعی سازی سلامت استفاده شود.

این مسئول گفت: در حوزه دانشگاه علوم پزشکی 8 هزار کارمند،4 هزار دانشجو و 400 هئیت علمی داریم که این مجموعه می تواند سفیر سلامت برای اقصی نقاط استان باشند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر