logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۱
[ شناسه خبر : ۵۰۵۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد شهید زنجان خبرداد

چاپ مجموعه وصيت نامه شهداي استان زنجان/ 1503 دیدار با خانواده‌های شاهد و ایثارگران انجام شده است

چاپ-مجموعه-وصيت-نامه-شهداي-استان-زنجان-1503-دیدار-با-خانواده‌های-شاهد-و-ایثارگران-انجام-شده-است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان از  تاليف کتاب مجموعه وصيت نامه شهداي استان زنجان که در مرحله چاپ قرار دارد خبرداد.

علی کاظمی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ، اظهار داشت:بنیاد شهید و امور ایثارگران دارای جامعه هدف ارزشمندی است که با تلاش حداکثری کارکنانش هدف خود را بر جلب رضایت خانواده‌های شاهد و ایثارگر حتی در بحران‌ها متمرکز کرده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی یکی از ارکان مهم در امورات بنیاد استان زنجان بوده تا به وسیله آن مشکلات یکی پس از دیگری از میان برداشته شود،خاطرنشان کرد:یک هزار و 503 دیدار با خانواده‌های شاهد و ایثارگران از اقدامات بنیاد در صد روز نخست آغاز کار دولت تدبیر و امید محسوب می شود.

این مسئول یادآور شد: این دیدارها در شهرستان ابهر 266، شهرستان خدابنده 242، خرمدره 203، زنجان 641، ستاد 54، طارم 62 و در ماهنشان 35 مورد انجام شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان برگزاری کمیسیون پزشکی تعیین درصد، حق پرستاری، حالت اشتغال با استفاده از خدمات درمانی ارائه شده به جامعه ایثارگران را از دیگر فعالیت‌های بنیاد استان عنوان کرد و گفت: برگزاری کمیسیون پزشکی برای 400 نفر، هماهنگی با بیمه‌ها برای رفع مشکلات بیمه‌ای ایثارگران، هماهنگی با بیمارستان‌ها و برگزاری کلینیک‌های چند تخصصی پزشکان در بیمارستان برخی از اقدامات این نهاد محسوب می‌شود.

کاظمی با اشاره به انجام بیش از 1000 ویزیت در منزل برای ایثارگران در معرض خطر،گفت: اعزام جمعی از خانواده‌های جانبازان اعصاب و روان به اردوی رامسر، صدور، تکمیل و تغییر بیمه پایه ایثارگران و خریداری 12 کالا مختلف در امر توانبخشی برای جانبازان از دیگر فعالیت‌های 100 روزه بنیاد در دولت دوازدهم محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه امروز دانایی هر اقدام نیکی را ثمره مثبت می‌بخشد، بیان داشت: بخشی از این آگاهی‌ها با مطالعه آثار به جای مانده از شهدا همچون وصیتنامه‌ها، کتاب‌های دوران دفاع مقدس که توسط جانبازان و آزادگان نگاشته شده است بدست می‌آید.

وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی طی گفت و گو با 26 تن از والدين شهدا مصاحبه‌هایی گردآوردی شده است، افزود: جذب  625 مشترک مجلات 4 گانه شاهد، 666 ختم قرآن در ماه رمضان با یک هزار و 600 شرکت کننده، حضور 126 نفر در مسابقه برای حفظ، قرائت و مفاهيم و در نهایت برگزیده شدن 22 نفر برای حضور در مسابقات کشوری از دیگر برنامه های انجام شده است.

این مسئول تصریح کرد: برگزاری مسابقه مفاهیم جزء 14 با حضور 886 شرکت کننده و در نهایت برنده شدن 46 نفر از اقدامات بنیاد استان در عملکرد صد روزه دولت تدبیر و امید است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان یادآور شد: برگزاری مسابقه نامه های آسمانی با حضور 791 نفر شرکت کننده و برگزیده شدن 38 نفر از شرکت کنندگان در حوزه فرهنگی حرکتی اثر گذار محسوب می‌شود.

 کاظمی بیان داشت: برگزاری مسابقه فضیلت فراموش شده  با 589 شرکت کننده  و 31 برنده، اجرای 2 نمايش شامل نمایش خاک سبز و نمایش دوباره خرمشهر، اطلاع رسانی آثار شهدا شامل 10 هزار سند از شهدا و ایثارگران به دستگاه‌ها، پایگاه‌های بسیج و افراد حقیقی و حقوقی، تاليف دو جلد کتاب با مشارکت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شامل "حنای جنگ" و "برای حوا چاپ" از اقدامات برجسته در مدت مذکور است.

وی از  تاليف کتاب مجموعه وصيت نامه شهداي استان که در مرحله چاپ قرار دارد خبرداد و گفت: در واقع نسخه اولیه آن پیش چاپ و رفع ایراد شده  و 7دفتر آن آماده چاپ است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان خاطرنشان کرد: کسب رتبه 8 در رده بندی کشوری برای سه ماهه دوم سال 96 با 60 امتیاز برای سایت نوید شاهد و همچنین قرار گرفتن سایت ایثار زنجان در میان 3 رتبه نخست کشوری از عملکرد صد روزه بنیاد در آغاز دولت دوازدهم است.

کاظمی با اشاره به صندوق قرض‌الحسنه شاهد،افزود: این صندوق در رفع مشکلات مالی جامعه ایثارگران در دولت دوازدهم موفق شده است به 412 نفر از ایثارگران استان به مبلغ  50 میلیارد و 304 میلیون ریال وام پرداخت کند. از این‌رو همراهی شایانی در رفع مشکلات این حوزه ایثارگران در عمل انجام شده است.

وی به  ارائه مشاوره حقوقی حضوری و تلفنی به خانواده‌های شاهد و ایثارگر، اشاره کرد و گفت: واحد امور حقوقی و قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در صد روز ابتدای فعالیت دولت دوازدهم 810 مشاوره حضوری و تلفنی انجام داده است.

کاظمی با اشاره به اینکه امروزه ایجاد زمینه لازم برای اشتغال افراد از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار داشت: بنیاد استان زنجان در مدت مذکور با دستگاه‌های اجرایی و سایر ارگان‌ها مکاتبات منسجمی را داشته و در نهایت موفق به معرفی 84 نفر شده است که از این تعداد در نهایت استخدام 41 نفر را قطعی کرده است.//

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر