logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۵
[ شناسه خبر : ۴۷۹۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان:

طرح دادرس در مدارس زنجان اجرامی شود/100 مدرسه در استان برای آموزش در نظر گرفته شده است

طرح-دادرس-در-مدارس-زنجان-اجرامی-شود-100-مدرسه-در-استان-برای-آموزش-در-نظر-گرفته-شده-است

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: طرح دادرس (آماده سازی دانش آموزان در شرایط سخت) در مدارس استان اجرا می شود.

به گزارش موج رسا; شهرام میرزایی امروز در حاشیه مانور زلزله در جمع خبرنگاران ، با بیان اینکه آموزش های همگانی به عهده جعیت هلال احمر است ، اظهار کرد: هلال احمر در راستای آموزش همگانی نقش بسیار مهمی ایفا می کند  و از مردم خواست به امر آموزش توجه ویژه ای داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه طرح دادرس (آماده سازی دانش آموزان در شرایط سخت) در مدارس اجرا می شود، ابراز کرد: دوره های مختلفی توسط داوطلبان به دانش آموزان ارائه می شود که در موقع وقوع حوادث مدیریت بحران را داشته باشند و عملیات امدادی اولیه را انجام دهند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه 100 مدرسه در سطح استان زنجان مشخص شده که دانش آموزان آموزش های امدادی را یاد بگیرند، عنوان داشت: چک لیستی هایی تهیه شده و در بین دانش آموزان توزیع می شود و با مشارکت دانش آموزان در منازل نقاط امن منزل شناسایی می شود.

میرزایی با اشاره به اینکه حفظ خونسردی اولین کاری است که مردم در هنگام زلزله باید انجام دهند، تصریح کرد: عدم آگاهی و عدم کنترل خونسردی منجر به بروز حوادث می شود.

وی با بیان اینکه نیروهای هلال احمر آمادگی این را دارند در ساعاتی بعد از ساعات مدارس برای اولیا و مربیان و والدین دانش آموزان آموزش های امدادی را ارائه دهند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استا زنجان با اشاره به اینکه بیش از 10 هزار داوطلب هلال احمر در استان زنجان وجود دارد، خاطرنشان کرد: غنچه های هلال از مهد کودک با فعالیت های هلال احمر آشنا می شوند.

عصر زنجان

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر