logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۳۰
[ شناسه خبر : ۴۷۸۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان:

دولت نمی تواند تنها متولی ساماندهی سالمندان باشد/ ضرورت پای کار بودن سازمان های غیردولتی در حوزه سالمندان

دولت-نمی-تواند-تنها-متولی-ساماندهی-سالمندان-باشد-ضرورت-پای-کار-بودن-سازمان-های-غیردولتی-در-حوزه-سالمندان

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان گفت: دولت نمی تواند تنها متولی ساماندهی سالمندان باشد چرا که سازوکارهای لازم را ندارد.

به گزارش موج رسا; بیوک موسوی امروز در سومین جلسه دبیرخانه شورای ساماندهی سالمندان استان زنجان اظهار داشت: اقدامات انجام شده نوید خوبی برای فعالیت ها در حوزه سالمندی است.

وی با بیان اینکه توانمندسازی سالمندان از ضروریات است،تصریح کرد: تکریم سالمندان از تاکیدات دین مبین اسلام بوده و در فرهنگ غنی ایرانیان از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

این مسئول بیان داشت:باید سازوکارهای تکریم سالمندان از سوی مسئولان ذیربط به خوبی مهیا شود تا این فرهنگ بیشتر ساری و جاری باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان تکریم سالمندان را بر اساس قومیت ها متفاوت دانست و گفت:استان زنجان از استان های پیشرو در زمینه تکریم سالمندان است.

موسوی با اشاره به اینکه دولت نمی تواند تنها متولی ساماندهی سالمندان باشد چرا که سازوکارهای لازم را ندارد،ادامه داد: باید سازمان های مردم نهاد در این زمینه کمک یار باشند.

وی خاطرنشان کرد: انجمن ها می توانند به عنوان اتاق فکر برای سالمندان باشد تا از تجارب سالمندان در جامعه استفاده شود.

این مسئول افزود: سند ملی سالمندان باید پیگیری شده و در راستای تکریم بیشتر این قشر تلاش شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان ادامه داد: نهادهای غیردولتی فضای بهتری برای فرزانگان و پیشکسوتان فراهم می کنند تا با کوله باری از تجربه در جامعه زندگی کنند.

موسوی بر ضرورت عملیاتی شدن برنامه های سالمندان تاکید کرد و بیان داشت:بنیادهای فرزانگان باید هر چه سریعتر در استان راه اندازی شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر