logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۶
[ شناسه خبر : ۴۷۷۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
جشنواره شکوه شکیبایی زنجان در ایستگاه چهارم؛

اضافه شدن بخش هنری به جشنواره چهارم/5 دی آخرین مهلت ارسال آثار است

اضافه-شدن-بخش-هنری-به-جشنواره-چهارم-5-دی-آخرین-مهلت-ارسال-آثار-است

جشنواره شکوه شکیبایی زنجان در سال جاری با اضافه شدن بخش هنری برگزار می شود و 5 دی آخرین فرصت ارائه آثار از سوی علاقه مندان است.

به گزارش موج رسا; استان زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی همواره از استان‎های مطرح کشور در اجرای برنامه‎های فرهنگی و مذهبی است، اجرای برنامه‎های مختلف با تنوع فرهنگی و مذهبی یکی از شاخصه‎های اصلی این استان است که تا کنون توانسته نقش بی‎بدیلی در برنامه‎های فرهنگی کشور داشته باشد.

عرض ارادت مردم زنجان به ساحت مقدس ائمه اطهار (ع) موجب شده تا چنین لقب بامسمایی را زنجان در کارنامه درخشان خود داشته باشد، در چند سال اخیر نیز علاوه بر اجرای متفاوت برنامه‎های مذهبی و عزاداری در استان زنجان، به یاد قمر منیر بنی‎هاشم، حضرت ابوالفضل العباس (ع) و حضرت امام حسین (رع)، جشنواره‎ای با عنوان شکوه شکیبایی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان برگزار می‏شود که در این مدت کوتاه توانسته تاثیرگذاری خود را به خوبی نشان دهد تا جاییکه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان از این کار ارزشمند در خطبه‎های نماز جمعه این هفته تقدیر کرد.

میلاد با سعادت بانوی بزرگ اسلام، حضرت زینب کبری (س) فرصتی است تا با ویژگی‎های بارز و شخصیت این بانوی بزرگ اسلام بیشتر آشنا شد تا چراغ راهی برای آیندگان باشد.

زینب کبری(س)  سومین فرزند حضرت فاطمه زهرا (س) و علی‎بن ابی‌طالب، حضرت امیرالمومنین(ع) است، دلاور مردی‎ها و شجاعت‎های این بانوی اسلام به اندازه‎ای گسترده است که حتی ذکر یکی از این شجاعت‎ها هر انسان آزاده‎ای را در شخصیت این بانوی بزرگ چند ساعتی به فکر وا می‎دارد.

 این بانوی بی‏نظیر اسلام بانویی است که حقانیت قیام امام حسین (ع) را پس از واقعه کربلا به همه جهانیان ثابت کرد و اگر دیروز در واقعه کربلا زینب (س) نبود مشخص نبود امروز نامی از کربلا در اذهان باقی مانده باشد.

 

*خطبه های کوبنده ای که تخت دشمن را لرزاند

این بانوی بزرگ اسلام با خطبه‎های مشهور و با صلابت اجازه نداد تا یزدیان زمان، حقانیت برادرش را به بوته فراموشی بسپارند، فداکاری و قهرمانی‌های ایشان در دفاع از حریم بیت عصمت و طهارت موجب شد تا لقب «قهرمان کربلا» را زیبنده این بانوی اسلام است.

 نماینده ولی فقیه در استان زنجان نیز با اشاره به رشادت‎ها و فداکاری‎های حضرت زینب (س) در طول تاریخ اظهار داشت: این بانوی بزرگ اسلام در دوران خفقان به یاری برادر و دین مبین اسلام پرداخت و اجازه نداد دشمنان اسلام واقعه بزرگ کربلا را به فراموشی بسپارند.

آیت‎الله شیخ علی خاتمی با بیان اینکه تاریخ در برابر آزادگی و ايستادگی بی‏‎مانند این بانوی اسلام سر تعظیم فرود آورده است، افزود: این بانو در دامن اسلام ناب محمدی(ص) و با انديشه اسلامی پرورش يافته است.

وی این حضرت را الگویی برای تمام بانوان جهان عنوان کرد و گفت: وی در عرصه‏های مختلف اجتماعی و سياسی حضور یافت و اجازه نداد دشمنان به اهداف خود دست یابند.

 نماینده ولی فقیه در استان زنجان برضرورت آشنايی با زندگی این بانوی اسلام از سوی بانوان جامعه تاکید کرد و گفت: الگوگیری از این بانو موجب می‎شود تا زنان جامعه قله ‏های سربلند اخلاق و انسانيت را به خوبی بپیمایند.

آیت‎الله خاتمی خاطرنشان کرد: این بانوی بزرگ اسلام در برابر حوادث سهمگين روزگار نه تنها خم به ابرو نياورد بلکه همانند كوهی استوار در برابر ناگواری‏ها و سختی ‏ها ایستادگی کرد.

وی با بیان اینکه درخشش صلابت بی‏نظير حضرت زينب(س)در صفحات تاريخ به وضوح دیده می‎شود، ادامه داد: حضرت زینب (س) همانگونه که از حریم ولایت دفاع کرد،نام قیام برادرش را نیز در جهان نامدار کرد.

امام جمعه زنجان با اشاره به مقام والای علمی و سياسی حضرت زینب (س) خاطرنشان کرد: خانه حضرت زينب(س) همواره تنها پناهگاه بيچارگان و افراد مستضعف و مكتب تعليم و تربيت افراد جامعه آن روز بود.

 

*ارسال 150اثر به جشنواره شکوه شکیبایی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا، از دریافت ١٥٠ اثر توسط دبیرخانه چهارمین جشنواره ملی حضرت زینب(س) شکوه شکیبایی خبر داد.

ناصر مقدم با اشاره به آخرین مهلت ارسال اثر در این جشنواره گفت: طبق تقویم فراخوان، پنج دی‌ماه به عنوان آخرین مهلت شرکت در این جشنواره تعیین شده و ١٨ دی‌ماه نتایج آن اعلام خواهد شد.

وی زمان برگزاری این جشنواره سه روزه را هم‌زمان با میلاد بانوی بزرگ کربلا، حضرت زینب(س) از ٣٠ دی‌ماه تا دوم بهمن‌ماه اعلام کرد و ادامه داد: کتاب آثار منتخب جشنواره سال گذشته نیز در دست چاپ است.

مقدم از اضافه شدن بخش هنری به جشنواره امسال شکوه شکیبایی یاد کرده و ادامه داد: جشنواره امسال در دو بخش فرهنگی و هنری برگزار می‌شود که بخش فرهنگی در قالب شعر، داستان و دلنوشته(فارسی و ترکی) و بخش هنری نیز در قالب نقاشی‌خط است.

وی هدف از برگزاری این برنامه را اشاعه و ترویج فرهنگ منور حسینی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی و مرتبط با سیرة ائمه معصومین به ویژه پیام‌آور عاشورا حضرت زینب کبری(س) عنوان کرد و گفت: گرامی‌داشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار بر‌تر فرهنگی هنری در زمینة سیره، شخصیت و معارف حضرت زینب (س) و کمک به انتشار گسترده‌تر این آثار از دیگر اهداف این جشنواره است.

این مسئول بیان داشت: برگزاری جشنواره پیرامون زندگی و ابعاد مختلف شخصیت مادر عاشورا و اسوه‌ مقاومت و شجاعت؛ حضرت زینب(س) و همچنین پیرامون ویژگی‌های آن بانوی حماسه‌ساز در پیوند با واقعة عاشورای حسینی و رویدادهای پس از آن از محورهای این جشنواره محسوب می شود.

مقدم گفت: ابعاد شخصیتی و  رفتاری حضرت زینب (س)، جنبه های عرفانی حضرت زینب (س)، نقش و جایگاه اجتماعی حضرت زینب (س)، نگاه زیباشناختی حضرت زینب (س)، بصیرت، شجاعت و ظلم‌ستیزی حضرت زینب (س) و مدیریت جهادی و مسئولیت‌پذیری حضرت زینب (س) از محورهای این جشنواره در زنجان است.//ن

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر