logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۳۳
[ شناسه خبر : ۴۵۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

دو داستان‌نویس زنجانی نامزد دریافت جایزه ادبی یوسف شدند

دو-داستان‌نویس-زنجانی-نامزد-دریافت-جایزه-ادبی-یوسف-شدند-

دو تن از داستان‌نویسان زنجانی در فهرست نامزدهای دریافت جایزه در هفتمین جایزه ادبی یوسف(داستان کوتاه دفاه مقدس) شدند.

به گزارش موج رسا; براساس گزارش دبیرخانه هفتمین جایزه ادبی یوسف، ٥٠ داستان به مرحله نهایی این جایزه راه یافتند که در نهایت از میان آنها، ٢٠ اثر برگزیده انتخاب خواهد شد.

بر این اساس، داستان "یک دست لباس خاکی" نوشته محمدعلی خامه‌پرست و "فرار از دره عسکران و از شیار مگسک کلاشینکف" نوشته سلمان کریمی از زنجان در لیست ٥٠ داستان راه‌یافته به مرحله نهایی جایزه ادبی یوسف قرار دارد.

محمدعلی خامه‌پرست از مدرسان داستان‌نویسی در زنجان بوده و سه دوره متوالی داور جشنواره ملی شکوه شکیبایی حضرت زینب(س) بوده است، سلمان کریمی نیز در فرهنگسرای امام خمینی زنجان در حال آموزش داستان‌نویسی به علاقه‌مندان در این حوزه است.

مسعود امیرخانی، دبیر هفتمین دوره جایزه ادبی داستان کوتاه دفاع مقدس(یوسف) با اشاره به سابقه این جایزه ادبی عنوان کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از سال ۱۳۸۵ اقدام به برگزاری این جایزه با محوریت داستان کوتاه کرده است. دوره هفتم این جایزه نیز پس از وقفه‌ای چندساله در سال جاری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: هزار و ۲۵ داستان کوتاه از سراسر کشور به دبیرخانه این جایزه ارسال شد که ٥٠ داستان‌ در قالب داستان کوتاه دفاع مقدس به مرحله نهایی هفتمین دوره جایزه ادبی یوسف راه‌ یافتند و از میان آنها ٢٠ اثر به عنوان آثار برگزیده انتخاب می‌شوند.//ن

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر