logo
امروز : سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۱
[ شناسه خبر : ۳۷۴۸۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
یادداشت:

دختران در جامعه دارای جایگاه ویژه‌ای هستند

دختران-در-جامعه-دارای-جایگاه-ویژه‌ای-هستند
دختران در جامعه دارای شأن و جایگاه ویژه‌ای هستند و تعلیم و تربیت آن‌ها بسیار مورد تاکید است و این تاکید در آیات و روایات و اسلام نیز بسیار بیان شده است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» روز یکم ماه ذی‌القعده سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر نامگذاری شده است.

بیشتر بخوانید

 تجرد، پاکدامنی، حجاب، عفاف و سایز فضائل بیشمار حضرت فاطمه معصومه (س) دلیل نامگذاری این روز به نام روز دختر بوده است،

مزین شدن سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س)، ارج نهادن به قشر دختر جامعه و معرفی شأن و منزلت و ویژگی‌های ایشان است.

در جامعه دختران شأن و جایگاه ویژه‌ای دارند و تعلیم و تربیت آنان مورد تاکید است چرا که این دختران مادران و همسران آینده هستند و از این رو باید به گونه‌ای پرورش یابند تا در آینده این نقش‌ها را به بهترین صورت ایفا کنند و با ایفای نقش خود به عنوان همسرانی نمونه و فداکار و مادرانی دلسوز و مهربان، در جهت بهتر شدن جامعه اسلامی تلاش کنند.

مقام دختر در خانواده و به تبع آن در جامعه به قدری مهم و پررنگ است که در دین اسلام، قرآن، احادیث و سخنان بزرگان بسیار مورد تاکید و تکرار است.

پیامبر اکرم (ص) در رابطه با مقام دختر می‌فرمایند؛ «هر خانه ای که در آن دختر باشد، هر روز دوازده برکت و رحمت از آسمان ارزانی اش می شود و زیارت فرشتگان از آن خانه قطع نمی‌شود»

جایگاه دختران در سخنان پیامبر اکرم (ص) و نیز در سیره عملی ایشان بسیار بر ارزش و احترام دختران تاکید می‌شود نیز بسیار مشهود است.

پیامبر همچون نور پرفروغی در عصر جاهلیت به مبارزه با سنت‌های پست و ناپسندی که دختر را ننگ می‌دانستند اقدام کرد و بساط زنده به گور کردن و تحقیر و بی‌ارزش کردن دختران را از میان برد.

پیامبر اکرم (ص) با این اقدام جایگاه ویژه‌ای برای دختران به ارمغان آورند و ثابت کردند که دختران داری ارج و ارزش والایی در اسلام هستند و باید گرامی داشته شوند.

و مقام معظم رهبری با توجه به نقش اساسی دختران در جامعه و خانواده خطاب به آنان می‌فرمایند؛ توصیه من به خواهران و دختران عزیزم این است که معلومات و آگاهی‌هایتان را بیشتر کنید، مطالعه، دقت، تحقیق، درس، ورود به مسائل مورد ابتلای روز و اهتمام به کارهای دینی، جزو وظایف مسلمی است که امروز زنان کشور باید مثل مردان، خود را موظف به انجام آنها بدانند.

سخنان رهبر عزیزمان نیز درباره نقش اساسی دختران و تلاش، تحقیق آنان را مورد تاکید قرار می‌دهد و این تاکید به این معنی است که فرا گرفتن نقش‌های آینده دختران نیازمند داشتن علم و آگاهی و دانش هستند تا بتوانند حاملان خوبی برای نقش‌های خود باشند.

فاطمه شیرینی

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر