logo
امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۴
[ شناسه خبر : ۳۷۴۴۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان:

معلمان در ارتقاء مطلوب جامعه موثر هستند

معلمان-در-ارتقاء-مطلوب-جامعه-موثر-هستند
مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: معلمان مؤثر در مسیر جریان مطلوب در ارتقاء جامعه خود هستند و امروز آسیب‌های بسیاری همانند آسیب‌های اجتماعی نوپدید را مشاهده می‌کنیم که اگر معلمان در روند اصلاح این امور جدی ورود پیدا کنند یقین بدانید مشکلات جامعه ما حل خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» علی اسماعیلی در مراسم بزرگداشت مقام معلم در سالن باهنر ابهر گفت: مناسبت‌های دیگری را هم پیش‌رو داریم از جمله دهه کرامت و ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) و در همین راستا روز دختر را خدمت همه دختران این سرزمین به خصوص دختران شهرستان ابهر تبریک عرض کرده و آرزومندم با تأسی از زندگی عملی ائمه بزرگوار علیهم‌السلام و حضرت معصومه (س) زندگی منوّر به نور ائمه را داشته باشیم.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه این هفته، هفته بزرگداشت مقام معلم است عنوان کرد: برخود وظیفه می‌دانم به عنوان خادم جامعه تعلیم و تربیت استان مجدد این روز و هفته را خدمت تمامی معلمان و تک تک عزیزانی که نقشی در تعلیم و تربیت دارند تبریک گفته و آرزو می‌کنم آنچه که مسئولیت و امانت‌داری نسل نو که به ما سپرده شده است در راه تعلیم و تربیت آنان رضایتمندی خداوند متعال را کسب کنیم.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح نقش تربیتی معلمان پرداخت و یادآور شد: به طور کلی با توجه به نقش تربیتی و شرایط و فضایی که یک معلم دارد می‌تواند در مدرسه محوریت تمامی مسائل باشد و طبق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دو عنصر شخص معلم و فضای کلان خود آموزشگاه و مدرسه در آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت بسیار مهم و تعیین‌کننده هستند و محوری‌ترین عنصر معلم است. 

وی افزود: وقتی که اسم معلم در سند می‌آید معلم را به عنوان مربی تلقی می‌کند و ما هیچ معلمی نداریم که مربی نباشد و معلمان ما نیز نقش تربیتی فعالی را در مدارس دارند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در روند تعلیم و تربیت آنگونه که همه می‌دانند مسائل گوناگونی می‌تواند نقش داشته باشد و خانواده یکی از مسائل مهم این موضوع است، معلمی که در تعامل با خانواده در مسائل تربیتی و آموزشی ورود می‌کند یعنی یک معلم سازنده است و اینجاست که معلم در مدرسه و در جریان زندگی و تربیت دانش‌آموزان و نوع عاقبت‌بخیری آنان تاثیر بسزایی خواهد داشت.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان تأکید کرد: شما معلمان به تعبیر صریح قرآن کریم، زنده‌کنندگان و روشنی‌بخش حیات بشریت هستید و هیچ فرد موفقی نمی‌تواند مدعی باشد که در زندگی خود یک معلم تأثیرگذار نداشته است.

وی افزود: آیت‌الله مکارم شیرازی از دبیر فیزیک خود به عنوان فردی اثرگذار در زندگی خود یاد می‌کنند و بسیاری از بزرگان و افرادی که تأثیرگذار در روند جامعه خود هستند خودشان را عاری و مبرا از تأثیرات معلمی نمی‌دانند.

اسماعیلی ادامه داد: فرآیند کلی مدرسه متأثر از نوع رویکرد من معلم و من و مدیران است و البته در این جامعه بعنوان یک عنصر تربیتی خارج از چهارچوب معلمی صرف روی کاغذ وظایف بسیار بسیار زیادی داریم و ما معلمی را خلاصه در زمان نمی‌دانیم، معلمی را خلاصه در یک شغل نمی‌بینیم، معلمی را در یک مکان و زمان خاص محدود نمی‌کنیم، هر لحظه من و شما معلم هستیم.

این مقام مسئول افزود: مگر در ایام کرونا فضای مجازی محلی برای عرضه هنرمندی شما نبود، کدام شغلی را سراغ داریم که فرد مراجعه کند و کسی شماره شخصی خود را بدهد اما شماره تلفن همه معلمان و مدیران ما را تمامی دانش‌آموزان و اولیا دارند، پس ما محدود به مکان و زمان نیستیم، محدود به شغل نیستیم، محدود به عنوان شغل نوشتاری روی کاغذ نیستیم.

اسماعیلی تصریح کرد: معلمان مؤثر در مسیر جریان مطلوب در ارتقاء جامعه خود هستند و امروز معلم در جریان حاکمیتی آسیب‌های بسیاری را مشاهده می‌کند، همانند آسیب‌های اجتماعی نوپدید همانند موضوع بی‌حجابی و اگر معلمان عزیز ما در روند اصلاح این امور جدی ورود پیدا کند یقین بدانید مشکلات جامعه ما حل خواهد شد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر