logo
امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۴
[ شناسه خبر : ۳۷۳۲۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابهر:

خیرین برای احداث فضاهای آموزشی کمک کنند

خیرین-برای-احداث-فضاهای-آموزشی-کمک-کنند
مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابهر گفت: مشکل دیگر آموزش و پرورش شهرستان ابهر کمبود فضای آموزشی است و از همه خیرین و مردم می‌خواهیم برای احداث فضاهای آموزشی به کمک آموزش و پرورش شهرستان ابهر بشتابند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» مجید مرادی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر ابهر گفت: گرامی می‌داريم ياد و خاطره معلمان بزرگ تاريخ و ياد می‌کنيم از معلم بزرگ استاد شهيد مرتضی مطهری و همچنين هفته بزرگداشت مقام معلم را خدمت فرهنگيان فرهيخته تبريک و تهنيت عرض می‌کنم.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در دیدار ۱۲ اردیبهشت امسال با معلمان گفت: رهبر انقلاب تأکید کردند؛ «همه باید از معلمین شکرگزار باشند، چرا که معلمین هستند که فرزندان ما را تربیت می‌کنند و تعلیم می‌دهند و آنها را برای زندگی دوران عمرشان آماده می‌کنند و تشکر از معلم برای توجه دادن افکار عمومی کشور به اهمیت تعلیم و تربیت و اهمیت معلم است».

مرادی بیان کرد: رهبری فرمودند؛ «هرچه شغل معلمی محترم‌تر باشد جاذبه آن بیشتر خواهد شد و وقتی جاذبه بیشتر شد افراد با سطح بالاتری به این شغل روی خواهند آورد و اگر این مهم صورت گیرد کشور از لحاظ تعلیم و تربیت ارتقاء پیدا خواهد کرد».

 مدیر دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان ابهر تصریح کرد: امام صادق (ع) می‌فرمایند: «در پیشگاه کسی که از او دانش می‌آموزید فروتن باشید»، این کلام و سایر روایات اهل بیت علیهم‌السلام در مورد معلم نشان از مقام، منزلت، شأن و ارزش والای معلمی دارد، چرا که او روح و جان افراد را پرورش داده، به سوی رشد و ترقی و تعالی می‌برد.

 مدیر آموزش و پرورش شهرستان با اشاره به اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: سند تحول بنیادین نقشه راه تعلیم و تربیت و معلم‌محور این سند است.

 وی افزود: توجه به سند تحول بنیادین برای متحول ساختن آموزش و پرورش امری ضروری است و معلمان و مربیان برای نیل به اهداف و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی، باید متناسب با آن عمل کنند.

 مرادی عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات آموزش و پرورش شهرستان در حال حاضر کمبود نیروی انسانی است که الحمدالله با برگزاری آزمون استخدامی و افزایش جذب دانشجو معلم، در سال گذشته بیش از ۵۰ هزار نفر و در سال ۱۴۰۳ بیش از ۷۲ هزار نفر در آموزش و پرورش استخدام شدند و کم‌کاری ده سال گذشته که متناسب با رشد آمار دانش‌آموز، معلم جذب نشده بود جبران خواهد شد.

 این مسئول با تشریح اقدامات آموزش و پرورش شهرستان ابهر در زمینه تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، کلنگ‌زنی و آغاز عملیات احداث و افتتاح فضاهای آموزشی، چمن مصنوعی، سالن ورزشی در طول ۲ سال گذشته، مشکل دیگر آموزش و پرورش شهرستان را کمبود فضای آموزشی دانست و از همه خیرین و مردم عزیز خواست برای احداث فضاهای آموزشی به کمک آموزش و پرورش شهرستان بشتابند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان در پایان با بیان اینکه آموزش و پرورش پایه و اساس علم و دانش و شخصیت‌سازی در هر جامعه است، خاطرنشان کرد: شاید فکر کنیم تنها دولت و دستگاه‌های حاکمیتی هستند که می‌توانند با کمک به نهاد تعلیم و تربیت از مشکلات و کاستی‌های آن بکاهند، اما این مردم هستند که در کنار دستگاه‌های حاکمیتی باید برای کمک به رشد و تعالی آینده‌سازان کشور عزیزمان، آموزش و پرورش را حمایت و همراهی کنند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر