logo
امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۴
[ شناسه خبر : ۳۷۱۰۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی نورالزهرا(س) زنجان:

ازدواج آسان با مبنای اسلامی منجر به افزایش جمعیت می‌شود

ازدواج-آسان-با-مبنای-اسلامی-منجر-به-افزایش-جمعیت-می‌شود
مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی نورالزهرا(س) زنجان با بیان اینکه ازدواج یکی از سنت‌های مهم در دین اسلام شمرده شده و همینطور تکمیل کننده دین است گفت: ازدواج آسان با مبنای اسلامی منجر به افزایش جمعیت می‌شود.

زهرا علمی‌فرد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه در خصوص ازدواج آسان طبق فرمایشات رهبری که توصیه می‌کنند باید زوجین، خانواده‌ها و هم جامعه برای رسیدن به این هدف مهم تمام تلاششان را بکار بگیرند، گفت: مسئله ازدواج بسیار مهم بوده چنانچه که در تمامی روایات و احادیث گفته شده است که ازدواج باعث عاقبت بخیری و سعادتمندی شده و ریشه بسیاری از گناهان را می‌سوزاند. 

بیشتر بخوانید

وی افزود: اگر آقا و خانمی که قصد ازدواج دارند باید مبنای اعتقادی آن‌ها بر این اساس باشد که فرزندانی صالح، شایسته و سالمی را به جامعه تحویل دهند و این باورهای دینی و اعتقادی والدین در تحکیم خانواده و تربیت فرزند نقش به سزایی دارد. 

مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی نورالزهرا(س) زنجان با اشاره به اینکه جوانان پاک و مومن در به وجود آوردن جامعه دینی باید قدم‌های استوار‌تری برداشته، با توکل و استعانت از خدای بزرگ در این مسیر روشن قدم گذارند، عنوان کرد: مسئله اصلی این است که عروس و داماد و نیز خانواده هر دو طرف در استحکام و شکل گیری خانواده باید تلاش کرده و قناعت را در دستور کار خود قرار دهند. 

وی ادامه داد: اینکه در بحث ازدواج هیچگونه مشکلی وجود نداشته و مسئله مالی مطرح نیست اشتباه است اما تو حدودی مسائلی از جمله مسئله مالی، مقام و جایگاه، معیشت و مسکن همه این موضوعات در اولویت است. 

علمی‌فرد ادامه داد: حضرت محمد(ص)، پیامبر عظیم‌الشان اسلام در روایتی فرموده است چرا زن و مرد مسلمان ازدواج نمی‌کنند تا زمین به برکت فرزندانی که به دنیا می‌آورند و لا‌اله‌الاالله گویان هستند، سنگین شود. هدف از تشکیل خانواده این است که فرزندانی توحیدی تربیت شوند. 

وی با بیان اینکه دولت نیز در تسهیل ازدواج و افزایش جمعیت دخیل است افزود: کمک و حمایت دولت نه تنها از جهت وام ازدواج و مسکن بلکه باید از طریق فرهنگی باشد و همچنین برنامه‌هایی در صدا وسیما ساخته شده تا برکات ازدواج آسان و فرزند‌آوری را نشان دهد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر