logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۲
[ شناسه خبر : ۳۷۲۸۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرعامل شرکت ایران ترانسفو:

بزرگترین ترانس تولیدی کشور در زنجان رونمایی می‌شود

-بزرگترین-ترانس-تولیدی-کشور-در-زنجان-رونمایی-می‌شود
مدیرعامل شرکت ایران ترانسفو گفت: به زودی بزرگترین ترانس ساخته شده در کشور در شرکت ایران‌ترانسفو زنجان رونمایی خواهد شد، این ترانس ۵۰۰ مگاولت آمپر بوده و در مدت زمان پنج ماه ساخته شده است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» مهدی صادقی‌نیارکی امروز در بیست و هشتمین کنفرانس بین‌المللی شبکه‌های توزیع نیروی برق، اظهار داشت: شرکت ایران ترانسفو مجموعه‌ای از شرکت‌های زنجیره تامین و شرکت‌های خدمات بازرگانی هستند که کار بزرگی را راهبری می‌کنند.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه امسال پنجاه و هشتمین سالروز تاسیس این شرکت را خواهیم داشت، افزود: این شرکت در آسیا جزو بزرگترین شرکت‌ها است و سابقه صادرات به بیش از ۳۷ کشور دنیا را داشته و دارای بزرگترین چرخه تامین در صنعت ترانسفورماتور سازی است.

مدیرعامل شرکت ایران ترانسفو گفت: روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت بزرگترین ترانس ساخته شده در کشور در شرکت ایران‌ترانسفو زنجان رونمایی خواهد شد، این ترانس ۵۰۰ مگاولت آمپر بوده که توسط مهندسان، طراحان، نیروهای فنی و کارگران زحمت‌کش این مجموعه در مدت زمان بسیار کوتاه ۵ ماه ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه چالش‌های عدیده‌ای در صنعت برق و اقتصاد سیاسی حاکم بر صنعت برق وجود دارد، خاطرنشان کرد: رشد مصرف برق به دلایل مختلف در بخش خانگی و صنعت فضاینده است و این رشد نشانده مصرف بیشتر ترانس و ترانسفورماتور است.

صادقی‌نیارکی گفت: در مجموع در حوزه ترانسفورماتور‌های توزیع بالغ بر ۸۰۰ هزار عدد ترانسفورماتور‌های هوایی و زمینی در کشور وجود دارد که کار شده است.

وی ادامه داد: افزایش تقاضا و رشد مصرف شبکه موجب رشد استفاده از ترانسفورماتور خواهد شد که در نهایت ترانسفورماتور بحث اتلاف را در شبکه به دنبال خواهد داشت، اما راهکار چیست؟ در سال‌های گذشته بحث طراحی و تولید ترانسفورماتور‌های کم تلفات در دستور کار قرار دارد و امروز اعلام می‌کنیم این گروه توان تولید ترانسفورماتورهایی با راندمان بالا و اتلاف پایین را دارد.

مدیرعامل شرکت ایران ترانسفو با اشاره به مزایای این ترانسفورماتور‌ها در بخش توزیع گفت: میزان اتلاف در این ترانسفورماتورها ۲۰ درصد پایین‌تر است، استفاده از روغن جدید، افزایش دمای محیط از ۴۰ به ۴۵ درجه و افزایش طول عمر ترانس، کاهش تلفات شبکه‌های بالا‌دستی از جمله مزایای استفاده از این ترانسفورماتور‌ها است. 

وی اذعان کرد: اگر ترانسفورماتورهای جدید تولیدی در شرکت ایران ترانسفو مورد استفاده قرار گیرد طبیعتا راندمان به بالای ۹۸ و ۹۹ درصد افزایش خواهد یافت و در نهایت یک و نیم میلیارد کیلو وات ساعت تلفات شبکه توزیع کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر