logo
امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۱
[ شناسه خبر : ۳۷۱۷۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
یادداشت؛

سرکوب حامیان غزه تایید شکست رژیم صهیونیستی است

سرکوب-حامیان-غزه-تایید-شکست-رژیم-صهیونیستی-است
شکاف عمیق دانشگاهیان و نخبگان ایالات متحده از سیاست خارجی به معنای افول فکر و اندیشه و به طور کلی قدرت فکری آن کشور محسوب می‌گردد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» بعد از عملیات طوفان الاقصی و متعاقب آن اقدام وحشیانه رژیم صهیونیستی و به دنبال آن سفر جو بایدن به اسرائیل و به آغوش کشیدن نتانیاهو و حمایت همه جانبه‌ی ایالات متحده از اسرائیل در قتل عام و نسل کشی و ارتکاب جنایات جنگی در غزه ما شاهد فروریختن پارت دیگری از بنای قدرت ایالات متحده که بعد از جنگ دوم جهانی ساخته و بر سازی شده بود، هستیم.

بیشتر بخوانید

نکته‌ی اساسی در فروریزی قدرت ایالات متحده این است که اگر پیش‌تر توانمندی مادی این دولت به دلیل هزینه‌های گزاف برای حفظ قدرت نفوذ در مناطق مختلف جهان به ویژه بعد از رخداد یازده سپتامبر رو به زوال نهاد.

اما اکنون بعد از عملیات طوفان الاقصی، قدرت نفوذ فکری و ذهنی ایالات متحده در چارچوب ایدئولوژی لیبرالیسم رو به زوال نهاده است.

حمایت مطلقی که دولت بایدن از نتانیاهو و رژیم صهیونیستی در یورش وحشیانه به غزه نمود، هویت داخلی این دولت را که با شاخص‌های لیبرالیسم تعیین می‌گردد، فرو ریخت.

نشانه‌ی این فروریزی اعتراض سراسری در دانشگاه‌های آمریکاست و باید به این نکته اشاره کرد که بخش اعظمی از اوج‌گیری قدرت ایالات متحده بعد از جنگ دوم جهانی مرهون حمایت همه جانبه از دولت این کشور بود اگر پژوهش‌های دانشگاهی اندیشه ورزان آن کشور در گره‌گشایی مسائل سیاست خارجی و داخلی ایالات متحده نبود شاید این کشور به سطح یک ابر قدرت صعود نمی‌کرد.

اما اکنون خیزش دانشگاهیان ایالات متحده در حمایت از مسأله‌ی فلسطین و مردم غزه نشانه‌ی بزرگی از دوری دانشگاهیان از سیاست خارجی آن کشور است.

شکاف عمیق دانشگاهیان و نخبگان ایالات متحده از سیاست خارجی به معنای افول فکر و اندیشه و به طور کلی قدرت فکری آن کشور محسوب می‌گردد.

این افول قدرت فکری زمانی چهره‌ی عریان خود را نشان می‌دهد که پلیس آمریکا به سرکوب و دستگیری دانشگاهیان می‌پردازد و همین امر شکاف را عمیق‌تر و غیر قابل ترمیم می‌سازد.

فرشید جعفری، رئیس کارگروه حکمرانی بسیج اساتید استان

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر