logo
امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۴
[ شناسه خبر : ۳۷۳۵۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
تدریس زوج معلم در مرز عشق؛

معلمی که رویاهای دانش‌آموزان روستایی را به واقعیت تبدیل کرد

معلمی-که-رویاهای-دانش‌آموزان-روستایی-را-به-واقعیت-تبدیل-کرد
معلمی که فرهنگ ادامه تحصیل را در بین دانش‌آموزان روستایی در زنجان که در طول سالها به رویا تبدیل شده بود با اقدام خیرخواهانه خود به واقعیت تبدیل کرد.

عباس حسینخانی، معلم روستای مهدی آباد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه بنده در کنار همسرم، دوشادوش یکدیگر 21 سال است که در شغل شریف معلمی مشغول به فعالیت هستیم، گفت: از آنجایی که در فرهنگ روستانشینان رسم به این شکل است که دختران از سنین کم ازدواج کرده و ترک تحصیل می‌کنند، توانستیم این فرهنگ را تا حدی از بین ببریم.  

بیشتر بخوانید

وی افزود: 15 سال از زندگی مشترک من و همسرم می‌گذرد و در این سال‌ها خاطرات خوب و شیرینی را با دانش‌آموزان خونگرم روستایی سپری کردیم و شاهد پیشرفت روز افزون آن‌ها هستیم.

مدیر متوسطه اول روستای مهدی آباد با اشاره به اینکه دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مدیریت فناوری اطلاعات و دانشجو دکتری هستم و همسرم نیز با 20 سال سابقه معلمی دارند، بیان کرد: 2 بار در شهرستان خدابنده معلم نمونه شده‌ام و چندین بار مقام کشوری در تولید محتوا را از آن خود کرده‌ام.

وی با اشاره به اینکه در سال‌هایی که افتخار معلمی نصیب ما شده است سعی بر این بود که در روستا‌ها انجام وظیفه کنیم، تصریح کرد: اداره آموزش و پرورش استان زنجان مدیریت یک آموزشگاه دخترانه در روستای سجاسرود را به بنده محول کردند و از آنجایی که روستاییان مخالف تحصیل دختران خود هستند و بعد از پایه ششم اجازه ادامه تحصیل به آنها نمی‌دهند کار را برای ما دشوار کرد.

حسینخانی با بیان اینکه به همراه همسرم به خانه تک‌تک روستاییان رفته و با آنها صحبت کردیم تا نظرشان را تغییر دهیم و در این راستا نیز موفق شدیم، افزود: خوشبختانه توانستیم جذب دانش‌آموزان را در آموزشگاه افزایش دهیم و از 17 نفر به 55 نفر دانش‌آموز برسانیم و این فرهنگ ایجاد شد که دختر باید تحصیل کند و در خانه نماند.  

وی با بیان اینکه بزرگترین افتخار من در این سال‌ها این بود که فرهنگ ادامه تحصیل را در این روستا را جا انداختم، عنوان کرد: در حال حاضر دانش‌آموزان بنده در مسابقات استانی در رشته نشریه الکترونیکی، وبلاگ نویسی و در انشای نماز رتبه‌های اول و دوم استان را کسب کرده و در آزمون نمونه دولتی در مقطع دبیرستان هم برگزیده شده‌اند.

مدیر متوسطه اول روستای مهدی آباد با یادآوری اینکه آموزشگاهی که در آن مشغول به فعالیت هستیم به مدت 30 سال از نبود آب آشامیدنی رنج می‌برد، افزود: برای اینکه دانش‌آموزان از نعمت آب بی‌بهره نباشند، گالن‌های 20 لیتری را از منزل به آموزشگاه منتقل کنم و بعد از گذشت این سال‌های سخت به کمک مردم، خیرین و مسئولان توانستیم مشکل آب‌رسانی را حل کنیم.

وی افزود: هر مدرسه‌ای نیاز به کلاس‌های مشاوره دارد و از آنجایی که در مدارس روستایی این امکان فراهم نیست و تعدادی از دانش‌آموزان دختر، از مشکلات روحی و روانی و همینطور اختلالات افسردگی رنج می‌برند بنده و همسرم تصمیم گرفتیم با مشاوره‌هایی که به آن‌ها می‌دهیم، بتوانیم تاثیرات مثبتی روی خلق و خوی آنها داشته باشیم.  

حسینخانی در پایان خاطر نشان کرد: مشکلات رفت و آمد در مسیر روستایی به خصوص در فصل زمستان دردسر‌های خاص خود را دارد.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر