logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۴
[ شناسه خبر : ۳۷۱۰۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 11 دقیقه ]
بررسی اقدامات قانونی در چهارچوب بین‌المللی ایران بر علیه رژیم صهیونیستی در میزگرد موج‌رسا:

پاسخ به گستاخی رژیم صهیونیستی نشانه اقتدار ایران است

پاسخ-به-گستاخی-رژیم-صهیونیستی-نشانه-اقتدار-ایران-است
جمهوری اسلامی در یک حرکت حساب شده به رژیم صهیونیستی بار دیگر خطوط قرمز ملت و نظام که همان حیثیت، اقتدار و امنیت ملی است را یادآوری کرد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با بیان اینکه کنسولگری و دستگاه‌های سفارت در هر کشوری که وجود دارد، به منزله خاک آن کشور است وقتی به کنسولگری ما حمله می‌کنند یعنی به خاک ما حمله کرده‌اند و رژیم خبیث اشتباه کرد و باید تنبیه بشود و تنبیه خواهد شد، فرمودند: حمایت‌های نظامی، سیاسی و اقتصادی دولت‌های غربی به‌خصوص آمریکا و انگلیس از جانیان صهیونیست بیانگراین مطلب است که این دولت‌ها در حادثه غزه، ذات شریر تمدن غرب را به دنیا نشان دادند البته ما و منتقدان تمدن غربی قبلاً بارها گفته بودیم که ذات این تمدن خصومت و عناد با فضائل و ارزش‌های معنوی و بشری است و عملکرد دولت‌های حامی رژیم جعلی صهیونیستی، در شش ماه حوادث غزه این واقعیت را برملا کرد.  

بیشتر بخوانید

در این راستا و برای پرداختن به بررسی اقدامات قانونی در چهارچوب بین‌المللی ایران بر علیه رژیم صهیونیستی میزگردی در پایگاه خبری موج‌رسا تشکیل شد که مشروح آن را در گزارش زیر می‌خوانید:

حمله سپاه به رژيم صهيونيست جهان را به حیرت وا داشته است

علیرضا غنی‌لو، مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زنجان اذعان کرد: در حمله مقتدرانه سپاه غیور به رژیم صهیونیستی جهان ناظر این حماسه بود که کشور ایران در برابر رژیم صهیونیستی دلاورانه ایستاد و به جهان نشان داد که در برابر کوچکترین گستاخی و دست درازی ساکت نمی‌ماند و جواب متجاوز را خواهد داد. 

وی فزود: سکوت جوامع غربی نسبت به حرکت برنامه‌ریزی شده کشور ایران بیانگر تایید دستاوردهای چند ساله انقلاب اسلامی است.

مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اذعان به اینکه انقلاب اسلامی با وجود تحریم‌ها توانست پیشرفت کند و در این راه شهدای زیادی را تقدیم نظام کرد ابراز کرد: ایران با حماسه وعده صادق گام محکمی در برابر متجاوزان به کنسولگری ایران در سوریه برداشت و ضربه محکمی بر دهان رژیم صهیونیستی و حامیان آن وارد کرد. 

غنی‌لو ازود: بعد از حمله مقتدرانه و قانونی به رژیم صهیونیستی اعلام کرد اگر دوباره فکر جسارت بر سر بزنند این بار جواب قاطعانه خواهد بود و هزینه چندین برابر برای رژیم صهیونیست در پی خواهد داشت و کلا به ضرر آنها است. 

وی اضافه کرد: هر گونه نا آرامی در منطقه توسط رژیم صهیونیستی گران تمام خواهد شد و ایران طبق قوانین بین‌الملل عمل نمود و خارج از آن نبوده است و در این راستا حمله سپاه به رژيم صهيونيست جهان را به حیرت وا داشته است.

مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه این رژیم می‌داند ایران به گفته‌های خود عمل می‌کند و پشت هیچ حامی نمی‌تواند مخفی شود و به قول مقام معظم رهبری دوران بزن دررو تمام شده است یکی بزنند دوتا دریافت خواهند کرد ابراز کرد: وعده صادق تنها گوشه‌ای از حماسه‌های بزرگ مردان سرزمین ایران بود و رژیم صهیونیستی با حمله به کنسولگری ایران در سوریه بزرگترین اشتباه را انجام داده است و خود این اشتباه را قبول دارد.

قدرت نظامی ایران بیانگر حرف اول و آخر در منطقه است

آیدین فلاحیان، مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه زنجان نیز در این گفتگو اذعان کرد: وعده صادق از چند جنبه مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد و پرداختن به این نکته که کشورمان در دو قدرت اخیر قابلیت دفاع از خود را نداشت و متکی به غرب بود امتیاز دادن و بخشیدن بخشی از خاک کشور به دشمنان از جمله اقدامات شاهان و حاکمان بی کفایت بود که بیشتر دوران قاجار و پهلوی را در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد: متاسفانه کشورمان به دلیل متکی بودن به غرب حق اعتراض و انتقاد نداشت و آرارات، هرات و بحرین از جمله مواردی بود که توسط شاهان بی لیاقت پیش‌کش شد.  مسئول فرهنگی بسیج دانشگاه زنجان با بیان اینکه امروزه جمهوری اسلامی در ۴۵ سالی که از انقلاب شکوهمند انقلاب می‌گذرد به نقطه‌ای رسیده است که حرف اول را در منطقه می‌زند افزود: اگر کشورمان در برابر آخرین تکنولوژی‌ روز دنیا قرار گیرد آن را شکست خواهد داد و این توان را دارد تا به لایه‌های درونی دشمن نیز نفوذ کند. 

فلاحیان تصریح کرد: جواب دندان شکن ایران به رژیم صهیونیستی پیامدهای دیگر دارد که مهمترین آن ایران در منطقه خرف اول و آخر را می‌زند و به دلیل اینکه تمام میدان برای کشورمان ایران است دشمنان دچار رکود اقتصادی شده‌اند. 

مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه زنجان گفت: غرب امروزه وضعیت اقتصادی مناسبی ندارد و هیچ تمایلی برای ایجاد تنش در خاورمیانه از خود نمی‌تواند بروز دهد ایران هر سیاستی در منطقه پیش گیرد همان اجرا خواهد شد.

سپاه پاسداران جواب دندان شکن به رژیم صهیونیستی داد

هانیه بیگدلی در این گفتگو با بیان اینکه با بررسی ابعاد و پیامدهای واکنش ایران نسبت به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی ضد کنسولگری ایران می‌توان پرداخت و بیان کرد: با وجود اینکه هنوز برای ارزیابی نظامی واکنش ایران به دشمن صهیونیستی زود است و‌ پیامدهای این عملیات هنوز به پایان نرسیده است  واما می‌توان گفت که این عملیات فراتر از یک عملیات نظامی بوده و سرآغاز یک مرحله تاریخی جدید است.

وی با بیان اینکه جواب دندان شکن ایران در قبال رژیم صهیونیستی مجموعه‌ای از واقعیت‌های سیاسی و استراتژیک را در بر دارد اظهار کرد: اراده قوی ایران که رهبر انقلاب از آن صحبت کرد و در زیباترین شکل خود ظاهر شد به صراط نشان داد که رژیم صهیونیست تحت حمایت همه جانبه آمريکاست و هر آنچه درباره خودکفایی آن گفته شده دروغی بیش نیست و این رژیم صهیونیست برای ادامه بقا به آمریکا و ناتو نیاز دارد و این واقعیت پس از «طوفان الاقصی» و «وعده صادق» به وضوح تایید شد.

معاون سیاسی‌ورزی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان اذعان کرد: پاسخ فضاحت بار رژیم صهیونیست تسلیم شدن در برابر معادله جدیدی بود که اراده قوی ایران همه هیاهوهای رسانه‌ای آمريکا ان را تحمیل کرد.

بیگدلی تصریح کرد: اما اغراق آمريکا در پاسخ رژیم صهیونیست به جای آنکه حیثیت بر باد رفته رژیم صهیونیست را بازگرداند مایه تمسخر در میان افکار عمومی بین الملل شد و سپاه پاسداران جواب دندان شکن به رژیم صهیونیستی داد.

وی با اشاره به اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی با قدردانی از حمایت و پشتیبانی ملت ایران از عملیات وعده صادق تاکید کرد: وحدت مثال زدنی احاد مردم، شخصیت‌ها، نهادها، رسانه‌ها احزاب و جریان‌های مختلف سیاسی و دارای مرجعیت در حمایت از عملیات وعده صادق پشتوانه قدرت سازی برای امنیت کشور و خدمت به مردم است.

معاون سیاسی ورزی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان عنوان کرد:عملیات وعده صادق نقطه عطفی در محو رژیم سهیونیستی است و ما دانشگاهیان کشور همراه و هم صدا با ملت شریف و شهید پرور ایران اسلامی ضمن قدردانی از وعده صادق ولی امر مسلمین حضرت ایت الله خامنه‌ای و پاسداران جان بر کف این مرز و بوم به منظور پاسخ به جنایات متعدد رژیم خبیث رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولگری سفارت جمهوری اسلامی در دمشق و شهادت فرماندهان نظامی و دانشمندان هسته‌ای ایران حمایت خود را از نیروهای مسلح ایران اعلام می‌کنیم.

بیگدلی اضافه کرد: امید است در آينده‌ای نزدیک شاهد نابودی رژیم صهیونیستی و آزادی قدس شریف باشیم و واکنش ایران تنها منحصر به پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی نبود، بلکه واکنشی فراگیر نسبت به تمام کسانی بود که در ارزیابی قدرت ایران اشتباه می‌کردند و تبلیغات منفی ضد این کشور به راه انداخته و آن را به تلاش برای ایجاد بازوهای قدرت در منطقه متهم می‌کردند.

وی اذعان کرد: علاوه بر اینکه این حمله پاسخی به برخی ادعاهای بیهوده بود که دشمنی ایران با رژیم صهیونیستی را یک نمایش تبلیغاتی می‌دانستند و معتقد بودند که توافق مخفی بین ایران با آمریکا و رژیم صهیونیستی وجود دارد.

معاون سیاسی ورزی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان تاکید کرد: با این وجود مشاهده کردیم که واکنش ایران با این حجم، پیامی جدید برای نشان دادن اقتدار و شجاعت ایران بود و ثابت کرد که ایران از جنگ نامحدود، نه تنها با رژیم صهیونیستی، بلکه با تمام حامیان آن از جمله آمریکا نمی‌ترسد.

بیگدلی با بیان اینکه ایران قبل از واکنش خود، کشتی متعلق به صهیونیست‌ها را در تنگه هرمز توقیف کرد تا پیام‌های ترکیبی به رژیم صهیونیستی مخابره کند ابراز کرد: اولاً می‌تواند تمامی منافع صهیونیست‌ها و حامیان و شرکای آنها را در تنگه هرمز متوقف کرده و از سوی دیگر می‌تواند به تنهایی از میان تمامی ابزارهای محور مقاومت به تهدیدات واکنش نشان دهد.

وی اضافه کرد: ایران علاوه بر توقیف کشتی مانند دولت یمن، عمق رژیم صهیونیستی را نیز هدف قرار داده است، همانطور که حزب الله،  مقاومت عراق و غزه نیز یش از این اقدامات  را انجام داده‌اند.

معاون سیاسی ورزی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با بیان اینکه در حال حاضر توپ در زمین آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها است و آنها هیچ چاره‌ای غیر از به رسمیت شناختن قدرت محور مقاومت و پذیرفتن وعده صادق آن ندارند و اگر بخواهند به تنش آفرینی خود ادامه دهند، اقدام‌های آینده ویرانگرتر خواهد بود اظهار کرد: در هر حال امروز محور مقاومت به صورت کامل و رسمی وارد تقابل با رژیم صهیونیستی شده است.

پاسخ موشکی ایران ابهت آمریکا و رژیم صهیونسیتی را از بین برد

زهرا قره‌باغی، معاون علمی اردویی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان در ادامه گفتگو با بیان اینکه عملیات وعده صادق پاسخی محکم به جنایت‌ها و تجاوزهای متعدد رژیم صهیونسیتی بود و حمله آنان به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران که این اقدام نه تنها حمله به خاک بلکه حمله به حیثیت و غرور ملی را شامل می‌شد اذعان کرد: این عملیات غرور آفرین به دوستان و به دشمنان ثابت کرد که جمهوری اسلامی به آن چه که می‌گوید عمل می‌کند و نشان داد که بیانات فرمانده کل قوا از جمله (دوران بزن درو گذشته) یا (یکی بزنید ده تا می‌خورید) عبارت‌های درست، منطقی و با پشتوانه بود.

وی ابراز کرد: در راستای تامین امنیت ملی و حفظ و ارتقای سطح نظامی در برابر تهدیدات دشمن این عملیات برای ملت ایران ضرورت داشت و عملیات توسط سپاه پاسداران نمایش توانمندی‌های دفاع ایران اسلامی در سطح جهان بود.

معاون علمی اردویی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند؛ در این عملیات مبدا و مقصد و تلفات اهمیت نداشت اذعان کرد: تنها چیزی که اهمیت داشت قدرت نمایی کشوری بود که اکثریت کشورها بر علیه آن هستند و چشم دیدن پیشرفت‌های آن را ندارد و پاسخ موشکی ایران ابهت آمریکا و رژیم صهیونسیتی را از بین برد.

قره‌باغی با بیان اینکه این عملیات‌ قدرت نظامی ایران را در عرصه جهانی بالا برد و کشور ما را به عنوان یکی از قدرت‌های جهان مطرح کرد اظهار کرد: باید در نظر داشت که کشورهای دیگر در منطقه، آمریکا را به عنوان ابر قدرت نمی‌شناسند و این حرکت سپاه به کشورهای منطقه قدرت داد که از خود جسارت نشان دهند و از خود دفاع کنند.

وی با بیان اینکه تردیدی وجود ندارد که رژیم صهیونسیتی هر نوع سیاست و اقدامی در پیش گیرد فقط خودش را به نقطه پایانی نزدیک می‌کند و قطعا جمهور اسلامی ایران در قبال تهاجم‌ها و دست درازی‌های این رژیم ساکت نخواهد ماند ابراز کرد: خوشحالی و برپایی جشن و اعلام حمایت مردم ایران از اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونسیتی و پاسخ کوبنده به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی است و این عملیات یک مطالبه بر حق عمومی و بر اساس عزم و اراده ملی است.

 

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : ] [ ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ ]
سلام ممنون از موج رسا و خبرنگارهای مهربون و باتدبیرش. من یکی از مصاحبه شوندگان هستم مطلب عالی درج کردین موضوع هم به روز بود ممنونم. ولی بابت انتشار من خیلی پیگیر بودم به نظرم دیر انتشار میدین پیشنهاد بود که خواستم خدمتتون ارائه بدم
فرم ارسال نظر