logo
امروز : دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۵
[ شناسه خبر : ۳۷۰۴۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس سازمان نظام پزشکی استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا خبر داد:

فعالیت 357 پزشک متخصص در استان زنجان

فعالیت-357-پزشک-متخصص-در-استان-زنجان-
رئیس سازمان نظام پزشکی استان زنجان با بیان اینکه سعی بر این است تعداد پزشکان متخصص در مناطق محروم بیشتر شود گفت: ۳۵۷ پزشک متخصص در استان زنجان فعالیت دارد.

محمد محرمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه توزیع پزشک و متخصص در کشور سالانه انجام می گیرد و توزیع پزشک با توجه به کمبودها در حوزه‌های مختلف انجام می‌شود اظهار کرد: کمبود پزشک در برخی رشته‌های پزشکی در استان احساس می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه مجموع تعداد پزشکان متخصص در استان زنجان ۳۵۷ مورد است ابراز کرد: در این راستا تعداد متخصص اطفال، داخلی و زنان در استان زنجان بیشتر است و سعی بر این است مناطق محروم در بحث پزشکان متخصص در اولویت باشند و ۲۵۰ پزشک متخصص در زنجان و ۶۱ پزشک دیگر در شهرستان ابهر مشغول به فعالیت هستند.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان زنجان تصریح کرد: فعالیت پزشکان و متخصص در مناطق و حوزه‌های مختلف مشخص شده و ملزومات کافی هم برای اسکان این نیروها در شهرستان‌های مختلف استان فراهم شده ‌است.

محرمی با بیان اینکه وظایف دکتر متخصص داخلی طیف گسترده‌ای از بیماری‌های را تشخیص داده و درمان می‌کند ابراز کرد: این بیماری‌ها شامل سرطان و عفونت گرفته تا مشکلات مربوط به قلب، خون، کلیه‌ها، مفاصل، سیستم گوارشی، تنفسی و عروق جز حیطه کاری دکتر داخلی است. برای مدیریت و درمان بیماری‌های مزمن مانند مدیریت دیابت باید زیر نظر متخصص داخلی بود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر