logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۴
[ شناسه خبر : ۳۶۷۲۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس ورزش‌های همگانی اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان:

ورزش باعث افزایش هورمون‌های حس خوب در بدن می‌شود

ورزش-باعث-افزایش-هورمون‌های-حس-خوب-در-بدن-می‌شود-
کارشناس ورزش‌های همگانی اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان با تاکید بر اهمیت سلامت جامعه گفت: ورزش باعث افزایش هورمون‌های حس خوب در بدن می‌شود.

سونیا لطف‌اللهی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه بیشترین تأکیدات جامعه ورزشی بر روی ورزش‌های همگانی و هوازی است و همه می‌توانند بدون پرداخت هزینه و حتی با کمترین هزینه این ورزش را انجام داده و در اولویت زندگی خود قرار دهند.  

بیشتر بخوانید

وی افزود: ورزش فعالیتی منسجم، هدفمند، دارای چارچوب و ساختار است که فرد باید برای انجام آن استمرار داشته باشد و در راستای سازگاری با آن بدن قادر به ترشح هورمون‌هایی است که بتواند یک سری شاخص‌های سلامتی را بهبود ببخشد.  

کارشناس ورزش‌های همگانی اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به اینکه طبق مطالعات انجام شده شاخص قند و چربی خون در استان بسیار بالا است که با انجام تمرینات هوازی کاهش می‌یابد گفت: طبق تحقیقات انجام شده ورزش‌های هوازی مستمر می‌تواند فعالیت بدنی را به بهترین کیفیت خود رسانده تا شاهد کاهش بیماری‌ها باشیم.  

وی ادامه داد: بخشی از هورمون‌های شادی حین ورزش در بدن ترشح می‌شوند که از جمله اندروفین و نوراپی نفرین ترشح شده که بازخورد مثبتی را به دوپامین می‌دهد، با تاثیر دوپامین بر روی هورمون سرتونین شادی بخشی در بدن افزایش می‌یابد.  

فعالیت ورزشی سازمان یافته ۳۰ درصد از مردم استان زنجان 

لطف‌اللهی با اشاره به اینکه فعالیت‌های ورزشی اثرات مستقیمی بر روی افسردگی داشته و از این طریق می‌توان این اختلال را در افراد کاهش داد، بیان کرد: افرادی که دارای اختلالات افسردگی و خلق و خو هستند با تمرینات مستمر ورزشی می‌توانند کار‌های روزمره خود را به بهترین شکل انجام دهند تا دیگر نیازی به دارو درمانی نباشد.  

وی ادامه داد: در استان زنجان تنها 30 درصد از مردم به صورت سازمان یافته ورزش کرده و دارای بیمه ورزشی هستند، عموم مردم می‌توانند از شرایط مطلوبی که اداره ورزش و جوانان در اختیار آن‌ها می‌گذارد تا بهره‌مند شوند.‌  

کارشناس ورزش‌های همگانی اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان خاطر نشان کرد: طرح جاده سلامت نیز یکی از برنامه‌های اداره‌کل ورزش و جوانان است(این طرح مربوط به گذراندن اوقات و فراغت مردم استان است) که باید اعتبارات و بودجه‌های مربوط به آن تأمین شود.   

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر