logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۷
[ شناسه خبر : ۳۶۷۲۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان مطرح کرد:

صدور 138 اخطاریه کتبی پایش ایمنی برق در زنجان

صدور-138-اخطاریه-کتبی-پایش-ایمنی-برق-در-زنجان
معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان از انجام ۲ هزار و ۶۰۰ بازدید پایش ایمنی از اکیپ‌های عملیاتی، ستادی و اجرایی این شرکت در سال 1402 خبر داد و گفت: طی بازدیدهای انجام شده در سال پیش 138 مورد اخطاریه کتبی صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، عادل کاظمی با اعلام این‌ که پایش ایمنی با هدف شناسایي ريسک‌ها و ارزيابي خطرات ايمني و بهداشتي انجام می‌گیرد گفت: ايجاد شناسنامه فرايند HSE، شناسایي فعاليت‌هاي خطرساز و زيان‌آور در تمامي سطوح، شناسایي و تعيين نوع خطر و حادثه، ارزيابي ريسک فرايندهای HSE و تجهيزات و کنترل و اقدامات پيشنهادي از جمله فعالیت‌های انجام شده در این حوزه است.

بیشتر بخوانید

وی از انجام 2 هزار و ۶۰۰ بازدید پایش ایمنی از اکیپ‌های عملیاتی، ستادی و اجرایی این شرکت در سال 1402 خبر داد.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان افزود: طی بازدیدهای انجام شده در سال پیش 138 مورد اخطاریه کتبی و 358 مورد تذکر شفاهی صادر شده و همچنین 65 مورد نیز تشویق همکاران به سبب رعایت دقیق مسائل ایمنی در بازدیدها انجام گرفته است و خوشبختانه با همراهی اکیپ‌های عملیاتی و اجرایی و رعایت موارد ایمنی و پایش‌های مستمر انجام گرفته، هیچ‌گونه حادثه شدیدی در 5 سال اخیر رخ نداده است.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان اضافه کرد: در بازدیدهای ایمنی از همکاران مواردی مانند ضرورت استفاده از لوازم حفاظت فردی از جمله کلاه ایمنی، دستکش عایق برق، کمربند ایمنی سیمبانی، لباس کار مناسب، کفش عایق برق و استفاده از علائم هشدار دهنده خبری مورد پایش قرار گرفته است.

وی رعایت مقررات ایمنی کار در تحویل شبکه را از نکات مهم مورد توجه ناظرین عالیه ایمنی دانست و افزود: بر اساس دستورالعمل ابلاغی توانیر لازم است اکیپ‌های اتفاقات در تحویل شبکه نسبت به قطع برق از منابع تغذیه، آزمایش خط توسط فازمتر، تخلیه خط توسط تفنگ پرتاب و نصب ارت موثر قابل رویت در طرفین محل کار را انجام دهند. موضوع مهم دیگری که ناظرین عالیه ایمنی به آن توجه می‌نمایند تعیین حدود اختیارات اکیپ اجرایی در محل کار (تعیین محدوده کار) می‌باشد که این موضوع می‌بایست توسط ادارات بهره‌برداری امور در قالب کروکی ترسیم و به اکیپ‌های اجرایی و پیمانکار توجیه گردد و کروکی در فرم اجازه کار ترسیم و در آن محل قطع کننده‌ها، محل نصب ارتینگ و محدوده مجاز کار اکیپ‌های اجرایی یا پیمانکار مشخص شود.

کاظمی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی دوره‌ای در تمام امورهای شرکت توزیع نیروی برق در سطح استان را از دیگر فعالیت‌های انجام شده توسط گروه ایمنی و کنترل ضایعات این شرکت عنوان کرد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر