logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۱
[ شناسه خبر : ۳۶۷۱۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

شهریاری فرزند خلف زنجان، ستون هسته‌ای ایران

شهریاری-فرزند-خلف-زنجان،-ستون-هسته‌ای-ایران
اقدامات خستگی‌ناپذیر مجید شهریاری فرزند هسته‌ای زنجان غیرممکن‌ها را ممکن کرد و همگان او را نمادی از اقتدار علمی و توسعه فناوری‌های سخت پژوهشی و هسته‌ای می‌شناسند؛ هیچگاه از حافظه مردم این استان و ملت ایران پاک نخواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» روز ملی فناوری هسته‌ای برگ‌زرینی از تلاش‌های شبانه‌روزی و بی‌وقفه دانشمندان پرآوزه و جهادگران توسعه علم و فناوری در صنعت هسته‌ای کشور است، در این عرصه نیز همانند بسیاری از حوزه‌های علمی و پژوهشی باور «ما می‌توانیم» به مرحله عملی رسید و اسم کشور ایران به عنوان یکی از سرآمدان در سراسر دنیا تبدیل شد در این بین نام برخی دانشمندان که پایه و ستون اصلی این عرصه هستند بیشتر در ذهن‌ها ماندگار شد.

بیشتر بخوانید

در این بین شهید مجید شهریاری نیز از دانشمندان هسته‌ای و فرزند زنجان است که نامش بعد از شهادت در تاریخ استان و کشورمان به ثبت رسید، فرزند هسته‌ای زنجان که به عنوان طراح تئوریک ساخت نسل جوان راکتورهای هسته‌ای مطرح شد و جامعه علمی کشور و حتی دانشمندان مطرح جهان وی را نمادی از اقتدار علمی و توسعه فناوری‌های سخت پژوهشی ایران می‌شناسند.

مطمئنا موفقیت‌هایی که جمهوری اسلامی ایران امروزه در مسیر صنعت هسته‌ای به دست آورده مدیون مجاهدت‌های علمی و جهادی دانشمندان این صنعت همچون مجید شهریاری است. 

 توانایی دانشمندان به لحاظ قدرت فکری و ذهنی، توانمندی اجرای پروژه‌های سخت پژوهشی و بسیاری از توانمندی‌های دیگر سبب شد تا سرویس‌های امنیتی و جاسوسی آمریکا و رژیم‌صهیونیستی چنان عاجز و به ستوه بیایند که ترور را به عنوان نهایی‌ترین راهکار برای حذف دانشمندان هسته‌ای همچون مجید شهریاری به کار ببرند.

 آیت‌الله خامنه‌ای مقام معظم رهبری، چندی پس از شهادت شهیدشهریاری خطاب به خانواده این شهید فرمودند: «شهادت دکتر شهریاری، آبرویی داد به جامعه علمی کشور. شهادت همچنین شخصیت برجسته و مورد قبولی، به دشمن نشان داد که در محیط علمی جمهوری اسلامی، اینجور شخصیت‌ها و انگیزه‌هایی وجود دارد.»

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر