logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۱۱
[ شناسه خبر : ۳۶۷۰۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد:

اجرای «طرح شهید طوقانی» در مدارس استان زنجان

اجرای-«طرح-شهید-طوقانی»-در-مدارس-استان-زنجان
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان‌ با اشاره به اجرای «طرح شهید طوقانی» در مدارس استان زنجان گفت: اجرای ورزش صبحگاهی با محوریت ورزش زورخانه‌ای و باستانی و ترویج فرهنگ پهلوانی در بین دانش‌آموزان از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش در مدارس است‌.

حجت محمدی‌مغانی در گفتگو با پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه با توجه به نزدیک شدن هفته سلامت، نشاط و تحرک دانش آموزان از اولویت‌های آموزش و پرورش است گفت: کانون‌های ورزشی بطور مستمر در جهت افزایش نشاط و تحرک دانش آموزان تلاش می‌کنند و بعد از اتمام ساعات آموزشی مدارس، در رشته‌های مختلف ورزشی زیر نظر مربیان مجرب آموزش می‌بینند.  

بیشتر بخوانید

وی افزود: مسابقات ورزشی در رشته‌های مختلف برای دانش آموزان و فرهنگیان به صورت مبتدی تا حرفه‌ای از مدرسه تا مرحله کشوری برگزار می‌شود.  

معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به برنامه‌های برگزار شده در حوزه سلامت عنوان کرد: سال گذشته طرحی با عنوان «صد مسابقه در صد روز» برای دانش آموزان برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری طرح «پاک» در مدارس استان زنجان افزود: این طرح به منظور پایش آمادگی کودکان در سطح مدارس استان زنجان برگزار می‌شود.

محمدی‌مغانی با اشاره به اجرای «طرح شهید طوقانی» در مدارس استان زنجان که برگرفته از رشادت‌ها و دلیری‌های آن شهید بزرگوار است، عنوان کرد: اجرای ورزش صبحگاهی با محوریت ورزش زورخانه‌ای و باستانی و ترویج فرهنگ پهلوانی در بین دانش آموزان از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش در مدارس است‌.  

وی با اشاره به آغاز فعالیت کانون تندرستی و کلینیک حرکات اصلاحی در استان زنجان که ناهنجاری‌های جسمانی، ساختاری و اسکلتی را مورد بررسی قرار می‌دهد تصریح کرد: از مهر ماه سال گذشته این کلینیک افتتاح شده و در آن انواع ناهنجاری‌های جسمی و حرکتی دانش اموزان غربالگری می‌شود.

وی ادامه داد: جامعه هدف ما در بحث غربالگری، شناسایی ناهنجاری‌های کودکان مقطع پیش دبستانی و سنین پایین‌تر است.  

محمدی‌مغانی با تاکید بر اینکه پس از شناسایی و بررسی ناهنجاری‌ها به کانون تندرستی معرفی می‌شوند گفت: این کودکان زیر نظر مربیان با انجام حرکات تمرینی مستمر، اصلاح می‌شوند.  

وی در پایان خاطر نشان کرد: چنانچه این ناهنجاری‌ها به موقع شناسایی نشوند در سنین بالا‌تر تأثیرات مخربی بر روی روح و روان جامعه هدف به دنبال دارد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر