logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۲
[ شناسه خبر : ۳۶۶۸۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد هیدج:

مشارکت مردم در تولید، راه خروج کشور از بن‌بست اقتصادی است

مشارکت-مردم-در-تولید،-راه-خروج-کشور-از-بن‌بست-اقتصادی-است-
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد هیدج با بیان اینکه تا در امر تولید مشارکت توسط مردم انجام نشود مشکل تولید و اقتصاد حل نخواهد بود گفت: مشارکت مردم در تولید، راه خروج کشور از بن‌بست اقتصادی است.

مهدی صفاییان ضمن تبریک سال نو و قبولی طاعات در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: همانند سنوات گذشته مقام معظم رهبری در بیاناتی که پس از تحویل سال ایراد فرمودند؛ شعاری را برای سال‌جاری در نظر گرفتند که عبارت است از «جهش تولید با مشارکت مردم»، اگر بخواهیم به صورت عمیق‌تر به این شعار نگاه بیندازیم باید به نظام حکومتی و به تبع آن اقتصاد شکل گرفته در چند دهه اخیر در ایران پرداخته شود.

بیشتر بخوانید

وی افزود: پس از تلاش مرحوم امیرکبیر برای ورود علوم و فنون جدید به ایران، صنایع در ایران به مرور شکل گرفت و تولید به شکل کنونی و در ابعاد وسیعی آغاز شد.

صفاییان تصریح کرد: مشکلی که با تداوم این روند در سالیان بعد و حتی بعد از انقلاب بوجود آمد بزرگ شدن بیش از حد دولت بود. به عنوان مثال چه لزومی دارد تولید خودرو، لوازم خانگی، محصولات غذایی و ... تحت اداره دولت باشد.

رئیس دانشگاه آزاد واحد اسلامی هیدج گفت: مشکل دیگری که با دولتی شدن تولید به وجود می‌آید عدم وجود رقیب و یا رقابت غیرعادلانه بین بخش خصوصی و دولتی است.

وی با اشاره به اهمیت بیانات رهبری خاطرنشان کرد: آنچه که امروز مورد تأکید رهبری است خارج کردن کشور از بن‌بست با مشارکت مردم در عرصه اقتصاد است، که بسیار دارای اهمیت است. لذا تا در امر تولید مشارکت توسط مردم صورت نگیرد مشکل تولید و اقتصاد حل نخواهد شد. نه دولت توانایی مدیریت، نظارت و بهره‌برداری از کلیه تولیدات داخلی را دارد و نه با انحصاری بودن تولید رمقی برای بخش خصوصی باقی می‌ماند تا با دولت رقابت کند. 

این مسئول بیان داشت: در همین راستا و برای حل مشکل این خود مردم هستند که باید وارد عمل شوند تا تولید به جایگاه واقعی خود برسد. البته دولت و به عبارت کلی حکمرانی نیز وظیفه حمایت از تولید با تدوین قوانین در جهت تسریع روند و ارائه تسهیلات و معافیت‌های مالیاتی را بر عهده دارد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر