logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۳
[ شناسه خبر : ۳۶۶۲۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

ذبح بی‌رحمانه

ذبح-بی‌رحمانه
جمعیت دامی استان زنجان نسبت به سال‌های گذشته در دام سبک ۲۰ تا ۲۵ درصد کاهش یافته و دام سنگین نیز با کاهش ۵ درصدی تولید مواجه شده است که بخشی از کاهش تولید به کشتار دام‌های مولد در سال‌های اخیر باز می‌گردد.

محمد‌علی صادقی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» اظهار داشت: جمعیت دامی استان نسبت به سال‌های گذشته در دام سبک ۲۰ تا ۲۵ درصد کاهش یافته است، اما در دام سنگین با کاهش ۵ درصدی دام سنگین مواجه بودیم.

بیشتر بخوانید

وی افزود: در حال حاضر یک میلیون و ۲۰۰ هزار راس دام در استان وجود دارد که عمدتا دامداری‌های روستایی و دام سبک هستند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: با هماهنگی اتحادیه دامداران و دامداری‌های صنعتی استان در خصوص تامین گوشت قرمز همکاری‌های لازم انجام می‌شود و گوشت قرمز استان تامین می‌شود.

وی بیان کرد: در خصوص گوشت گوساله نیز بخشی از گوشت مورد نیاز وارداتی است که چند شرکت این کار را انجام می‌دهند و در این راستا برای تنظیم گوشت قرمز در استان اقدامات موثری انجام شده است.

صادقی خاطر‌نشان کرد: استان زنجان در خصوص تولید دام سبک مازاد تولید را صادر می‌کند اما در حوزه دام سنگین نیاز استان با واردات تامین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۳۲ واحد در استان در حوزه گاوداری شیری فعالت دارد، اذعان کرد: در حوزه پرواربندی گوساله نیز ۱۴۰ واحد با ۲۰ هزار راس در نقاط مختلف استان فعال هستند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خاطرنشان کرد: در سطح استان ۵ هزار و ۶۰۰ نفر در حوزه دامداری مشغول به فعالیت هستند.

گفتنی است در طول سال‌های گذشته دام‌های مولد استان مورد کشتار قرار می‌گرفتند که بی‌تاثیر در کاهش جمعیت دامی استان و در تولید نیست.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر